avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 529 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas

Am si eu o intrebare: mai am dreptul la pensie de urmas in situatia urmatoare?

Tatal meu a decedat in anul 1998. In prezent eu am implinit varsta de 26 de ani, dar sunt in continuare student. In fiecare an, din luna octombrie, pensia mi se oprea automat pana la furnizarea unui document (adeverinta de studii), care sa ateste faptul ca eu sunt in continuare student. Avand in vedere ca am implinit varsta de 26 de ani, nu am mai dus la Oficiul de pensii nici o adeverinta. Totusi, azi am primit prin posta pensia aferenta lunii Ianuarie.
Exista vre-o modificare a legii pensiilor, ce imi confera mie dreptul la aceasta pensie, sau trebuie returnata Oficiului de Pensii?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.



Am si eu o intrebare: mai am dreptul la pensie de urmas in situatia urmatoare?

Tatal meu a decedat in anul 1998. In prezent eu am implinit varsta de 26 de ani, dar sunt in continuare student. In fiecare an, din luna octombrie, pensia mi se oprea automat pana la furnizarea unui document (adeverinta de studii), care sa ateste faptul ca eu sunt in continuare student. Avand in vedere ca am implinit varsta de 26 de ani, nu am mai dus la Oficiul de pensii nici o adeverinta. Totusi, azi am primit prin posta pensia aferenta lunii Ianuarie.
Exista vre-o modificare a legii pensiilor, ce imi confera mie dreptul la aceasta pensie, sau trebuie returnata Oficiului de Pensii?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.


Varsta maxima pana la care poti primi pensia de urmas nu s-a modificat pana acum in Legea 19/2000.
Iti sugerez sa informezi oficiul de pensii ca au gresit si sa le returnezi banii.
In ceea ce te priveste ti se aplica art. 66 lit. b) din Legea 19/2000:
"Art. 66
Copiii au dreptul la pensie de urmaş:
a) până la vârsta de 16 ani;
b) dacă îşi continuă studiile într-o formă de învăţământ organizată potrivit legii, până la terminarea acestora, fără a depăşi vârsta de 26 de ani; ..."
Multumesc mult pentru raspuns.
Am si eu o rugaminte:

Tatal meu a decedat in 2.02.2007 in urma unui accident de munca. Eu am varsta de 16 de ani si sunt elev, mai am o sora de 15 ani tot eleva. Mama a fost casatorita cu tatal meu timp de 17 ani. Imi puteti da informati despre cum as putea obtine pensie de urmas, de ce acte am nevoie si unde trebui sa le depun. Orice ce informatie care mi-o puteti da despre aceasta situatie este foarte importanta pentru mine asa ca va rog sa ma ajutati.

Va multumesc anticipat.
Ultima modificare: Marți, 20 Februarie 2007
Mihai07, utilizator
Buna. Am si eu o problema asemanatoare. Am primit pensie pana anul trecut cand am terminat facultatea. Acum lucrez dar din octombrie nu am mai adus nici o adeverinta ca as continua studiile. In mod normal se opreste pensia de urmas. Totusi luna asta a venit hartie care ma anunta sa ma duc sa mi ridic pensia. Ce credeti? Acestia au inceput sa incurce datele sau nu mai asteapta adeverinta care dovedeste ca esti in continuare la studii? Nu m am dus sa iau pensia si nu o sa ma duc deoarece nu cred ca are rost. Voi ce sfat imi dati? Ce credeti de situatia asta? Va multumesc!



Am si eu o rugaminte:

Tatal meu a decedat in 2.02.2007 in urma unui accident de munca. Eu am varsta de 16 de ani si sunt elev, mai am o sora de 15 ani tot eleva. Mama a fost casatorita cu tatal meu timp de 17 ani. Imi puteti da informati despre cum as putea obtine pensie de urmas, de ce acte am nevoie si unde trebui sa le depun. Orice ce informatie care mi-o puteti da despre aceasta situatie este foarte importanta pentru mine asa ca va rog sa ma ajutati.

Va multumesc anticipat.


Incearca la Casa de pensii, vei afla acolo ce trebuie sa contina dosarul, probabil certificatul de deces, certificatele de nastere, adeverinte de la scoala, etc.

Alte discuții în legătură

Lamuriri pensie de urmas francesca.kudler francesca.kudler Buna ziua, Va rog sa imi explicati care sunt drepturile de urmas in urmatoarea situatie: Persoane implicate:- d-na Angela Deleanu, 57 de ani, 17 ani de ... (vezi toată discuția)
Caz/pensie de urmas liah liah Buna tuturor! Am un caz mai aparte, cred, fata de raspunsurile citite aici: Cei doi copii ai mei au luat pensia de urmas dupa decesul tatalui de multi ani, ... (vezi toată discuția)
Pensie de urmas lidia21 lidia21 Buna!!! Am si eu o intrebare...daca ma casatoresc mai am dreptul la pensie de urmas? Tatal meu a decedat anul trecut,eu inca urmez cursurile unei ... (vezi toată discuția)