Daca locuiesc intr o alta localitate decat cea din buletin la o ruda deoarece in aceasta localitate am serviciul asta inseamna ca aici trebuie declarat domiciliul "in fapt"?Va multumesc!!
Conform legii, ar trebui sa va luati viza de resedinta la acesta adresa.
În conformitate cu art.86 din H.G.1375/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor legale privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor români, va informam urmatoarele:
(1) Pentru înscrierea mentiunii de stabilire a resedintei în actul de identitate, persoana interesata se adreseaza Serviciului Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor pe raza caruia locuieste temporar, completând în acest sens Cererea pentru înscrierea în actul de identitate a mentiunii privind stabilirea resedintei, la care anexeaza urmatoarele documente:
- actul de identitate în care urmeaza a se înscrie mentiunea de stabilire a resedintei ;
- documentul cu care se face dovada adresei de resedinta, original si copie ;
(2) În situatia în care solicitantul nu detine un act privind titlul locativ, încheiat în conditiile de valabilitate prevazute de legislatia româna în vigoare, gazduitorul sau dupa caz, reprezentantul sau legal îsi va exprima consintamântul privind stabilirea resedintei, în prezenta personalului.
(3) În situatia în care gazduitorul nu se poate prezenta la Serviciul Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor, declaratia de primire în spatiu poate fi consemnata la notar public ori în fata politistului de ordine publica din cadrul unitatii de politie pe a carei raza teritoriala este situat imobilul.
Mențiunea privind stabilirea reședinței se înscrie la cererea persoanei fizice care locuiește mai mult de 15 zile la adresa la care are locuința secundară.
Mențiunea privind stabilirea reședinței se acordă pentru perioada solicitată, care nu poate fi mai mare de un an, și are valabilitate pe timpul cât persoana locuiește în mod efectiv la adresa declarată ca reședință. La expirarea acestui termen, persoana poate solicita înscrierea unei noi mențiuni privind stabilirea reședinței.
Mențiunea privind reședința se înscrie pe un document, denumit dovada de reședință, care va însoți cartea de identitate, cartea electronică de identitate și cartea de identitate provizorie.
Buna ziua!Multumesc pentru raspunsuri.Nu inteleg ceva.Care este diferenta dintre
domiciliu stabil si resedinta?Care adresa trebuie declarata ca resedinta si care
domiciliu stabil?Cea in care am buletinul de identitate ramane domiciliu stabil
si cea in care am serviciu o declar resedinta?Va rog frumos sa ma faceti sa inteleg.
Domiciliul stabil este, intr-adevar, acolo unde locuiti in mod stabil, unde figureaza si in CI la rubrica "domiciliu", iar resedinta este cea unde locuiti temporar, ca urmare a locului de munca.