Sper sa ma ajutati cu o opinie legat de urmatoarea speta:
Absolvent 2017 (iulie 2017 mai exact) este angajat in luna mai 2018. In lunile mai, iunie si iulie 2018 se incearca sa se depuna documentele in vederea obtinerii primei de angajare absolvent cf. art. 80 din legea 76/2002 insa functionarii AJOFM refuza primirea justificand ca nu au fost alocate fonduri.
Ultima zi de depunere a documentelor fiind data de 1 a lunii urmatoare lunii absolvirii, 1 an de la absolvire, deci 1 august 2018, se decide trimiterea documentelor pe email, in data de 30 iulie 2018, deci in termen impreuna cu conventia semnata de mine.
Se primeste raspuns ca nu sunt fonduri si ca vom fi contactati cand se vor aloca fonduri, stimat luna septembrie 2018 si ca atunci se va semna conventia.
In urma cu 1 saptamana am apelat la AJOFM pentru a afla statsul cererii si am fost informat ca nu mai pot beneficia de aceasta prima intrucat nu mai sunt eligibil la aceasta data intrucat au trecut peste 12 luni de la data absolvirii, desi eu am depus documentele in termen.
Este corecta aceasta abordare desi eu am facut tot ce tine de mine pentru a respecta prevederile legale? Mai ales ca nu am primit nici macar decizie de respingere sau altceva oficial ci doar verbal?
Daca abordarea aceasta ar fi corecta practic termenul de 1 an nu ar mai putea fi respectat ci ar putea fi maxim 11 luni, pentru ca un functionar zelos ar putea sa abuzeze de "raspuns in 30 de zile" si sa dea raspuns la 1 zi dupa implinirea celor 12 luni spunand ca nu sunt eligibil.
Nu mai zic ca practic doar in primele 3 luni ale anului poti angaja altfel existand riscul sa nu fie fonduri.