Buna ziua!
Societatea la care lucrez a dorit sa achizitioneze un echipament de imprimat second hand de la un furnizor PFA. In data de 25.01.2019 am facut comanda, am achitat un avans de 20% din suma totala, furnizorul asigurandu-ne ca in data de 27.01 vom primi echipamentul prin curier. In 07.02.2019, deoarece inca nu am primit echipamentul, am solicitat furnizorului sa anuleze comanda. Furnizorul a anulat comanda, dar a precizat ca nu ne va mai returna avansul de 20% deoarece, sustine el, curierul a apucat sa preia chiar in acea zi coletul și s-a facut deja plata transportului catre curier, iar avansul platit de noi ar acoperi de fapt plata curierului. Mi-a trimis ca dovada a platii un printscreen de pe siteul curierului unde apare pretul transportului si atat. Deoarece acel print nu dovedeste plata efectiva, am solicitat o dovada a faptului ca a platit intr-adevar curierul, cum ar fi un printscreen la tranzactia efectuata prin banca, dar de cand am solicitat asta, nu mi se mai raspunde. Care este cadrul legal la care as putea apela ca sa recuperez avansul de la acest furnzior? As dori sa stiu ce anume se poate face legal, inainte de a actiona furnizorul in instanta. Multumesc!