avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 798 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Accident rutier în timpul serviciului, cu urmări ...
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Accident rutier în timpul serviciului, cu urmări multiple pentru mine: nimeni nu s-a interesat de soarta mea, cum trebuie să procedez ca vinovații să plătească?

Buna ziua,sunt victima unui accident de circulatie ,eu fiind pasager spate stg.in masina de serviu,accidentul avand loc in drum spre servicu.Masina a fost condusa de soferul institutiei la care sunt salariata,autovehiculul a intrat in coliziune cu ambulanta SMURD,de fapt autovehiculul in care ma aflam era in intersectie,a fortat cul verde a semaforului,dand peste noi ambulanta SMURD,adica lovindu ne,rasturnandu ne.tin sa precizez ca ambulanta SMURD aveea alarma sonora si acustica pornita si mai era si insotita de catre politie.

In urma acestui accident din cei 4 pasageri din masina in care ma aflam,numai eu am fost victima,respectiv cu 5 coaste fracturate si deplasate,fisura stern,contuzie forte bazin ,contuzii la unar stg,contuzie vertebro-lombara,contuzie pulmonara,politraumatism.

Am fost internata la Sp.Municipal dupa care a trebuit in ambulatoriu sa-mi fac RMN;Emg si inca alte radiografii,pt ca asta este sistemul nostru medical,restul de probleme trebuie sa le rezolvi in ambulatoriu
De cand a avut loc accidentul,pe nimeni nu a interesat de soarta mea.Sfatuiti ma ce trebuie sa fac in aceasta situatie si care este forma legala pe care trebuie sa o urmez,pentru ca cei vinovati sa plateasca.
Ultima modificare: Duminică, 3 Noiembrie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: cocoranum , utilizator 19:10, 5 Noiembrie 2019
Buna ziua,
Puteti cere institutiei sa cereteze acest eveniment ca si accident de munca.
H.G. 1425/2006, art. 2
În înţelesul prezentelor norme metodologice, termenii şi expresiile folosite au următoarea semnificaţie:
9. accident de muncă de circulaţie - accident survenit în timpul circulaţiei pe drumurile publice sau generat de traficul rutier, dacă persoana vătămată se afla în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu;
10. accident de muncă de traseu:
a) accident survenit în timpul şi pe traseul normal al deplasării de la locul de muncă la domiciliu şi invers şi care a antrenat vătămarea sau decesul;
b) accident survenit pe perioada pauzei reglementare de masă în locuri organizate de angajator, pe traseul normal al deplasării de la locul de muncă la locul unde ia masa şi invers, şi care a antrenat vătămarea sau decesul;
c) accident care a antrenat vătămarea sau decesul, petrecut pe traseul normal al deplasării de la locul de muncă la locul unde îşi încasează salariul şi invers, dacă acesta este organizat de angajator în afara unităţii;
Nu doresc...va adresati ITM
Angajatorul avea obligatia legala prevazuta de Legea ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare sa anunte evenimentul produs la ITM, sa solicite PV de cercetare de la politie si sa cerceteze evenimentul produs.
-art. 27 (1) Angajatorul are obligaţia să comunice evenimentele, de îndată, după cum urmează:
a) inspectoratelor teritoriale de muncă, toate evenimentele aşa cum sunt definite la art. 5 lit. f);
b) asigurătorului, potrivit Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, cu modificările şi completările ulterioare, evenimentele urmate de incapacitate temporară de muncă, invaliditate sau deces, la confirmarea acestora;
c) organelor de urmărire penală, după caz.
-art.5
f) eveniment - accidentul care a antrenat decesul sau vătămări ale organismului, produs în timpul procesului de muncă sau în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu, situaţia de persoană dată dispărută sau accidentul de traseu ori de circulaţie, în condiţiile în care au fost implicate persoane angajate, incidentul periculos, precum şi cazul susceptibil de boală profesională sau legată de profesiune;
g) accident de muncă – vătămarea violentă a organismului, precum şi intoxicaţia acută profesională, care au loc în timpul procesului de muncă sau în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu, şi care provoacă incapacitate temporară de muncă de cel puţin 3 zile calendaristice, invaliditate ori deces;
Sesizati ITM in scris cu nr. de inregistrare/ data (sesizarea se poate trimite prin posta cu confirmare de primire) despre evenimetul produs.
Angajatorul va primi dispozitie scrisa de la ITM sa cerceteze evenimentul produs. Dosarul de cercetare se avizeaza de catre ITM si daca sunt indeplinite conditiile legale, firma va inregistra AM si va intocmi formularul FIAM.
Va multumesc pentru promptitudinea cu care mi a ti raspuns, dar eu tot sunt bagata in ceata,deci eu acum va trebuii sa depun o adresa la tim si mai departe??Va trebui să angajez un avocat?
Ultima modificare: Vineri, 1 Noiembrie 2019
Manuela Rășină, administrator
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util


Articolul 61
(1) Au regim de circulație prioritară numai autovehiculele prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a) și b), atunci când se deplasează în acțiuni de intervenție sau în misiuni care au caracter de urgență. Pentru a avea prioritate de trecere, aceste autovehicule trebuie să aibă în funcțiune semnalele luminoase și sonore.
(2) Conducătorii autovehiculelor aparținând instituțiilor prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a) și b) pot încălca regimul legal de viteză sau alte reguli de circulație, cu excepția celor care reglementează trecerea la nivel cu calea ferată, atunci când se deplasează în acțiuni de intervenție sau în misiuni care au caracter de urgență.

Articolul 62
(1) La intrarea în intersecţiile unde lumina roşie a semaforului este în funcţiune ori indicatoarele obligă la acordarea priorităţii de trecere, conducătorii autovehiculelor prevăzute la art. 61 alin. (1) trebuie să reducă viteza şi să circule cu atenţie sporită pentru evitarea producerii unor accidente de circulaţie, în caz contrar urmând să răspundă potrivit legii.

Trebuie clarificat sensul sintagmei „A forțat culoarea verde a semaforului”. Este important să se stabilească dacă autoturismul în care vă- aflați se afla, în momentul schimbării culorii verde a semaforului într-o poziție în care nu mai puteați opri decât după pătrunderea în intersecție. În acest caz conducătorul auto putea să-și continue deplasarea pentru eliberarea intersecției
ing. Ioan Ciobanu.
Va multumesc dl.Ciobanu ca a ti raspuns la intrebarea mea,eu stiu doar ca masina in care ma aflam a intrat in intersectie la cul.verde,nu sunt sofer,stiu doar ca in intersectie soferul autovehiculul in care ma aflam a calcat mai mult acceleratia si nu au mai trecut cateva fractiuni de secunde si am fost loviti de ambulanta.Intrebarea mea,este cui trebuie eu sa ma adresez,pt ca cei vinovati sa mi plateasca suferinta,tot felul de analize pe care le-am facut in ambulatoriu,medicamente,recuperarea,CUI TREBUIE SA MA ADRESEZ,pt ca pana la momentul asta,nimeni nu ma intrebat nimic,referitor la ce s-a intamplat.

Alte discuții în legătură

Accident rutier in timpul programului cu masina personala OanaRo OanaRo Buna ziua, Angajatul isi foloseste masina personala (la solicitarea superiorului) in interes de serviciu. Nu merge singur, in masina se mai afla minim 2 ... (vezi toată discuția)
Accident autocar adichivu1 adichivu1 Care este procedura in caz ca am fost ranit in accidentul cu autocarul,pasager fiind ? (vezi toată discuția)
Despagubire morala si materiala pe baza politei rca Laszlo Bicsak Laszlo Bicsak Buna ziua, Va rog sa ma ajutati si pe mine cu parerile dumneavoastra in legatura cu speta de mai jos, gasita pe net. Intrebarea ar fi, sunt indreptatiti ... (vezi toată discuția)