avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 421 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Dezmostenirea mostenitorilor legali in Romania
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Dezmostenirea mostenitorilor legali in Romania

Buna ziua,
Sunt studenta Master in notariat in belgia. La sfarsit de an trebuie sa-mi prezint lucrarea de diploma.
M-am gandit sa scriu despre "dezmostenirea mostenitorilor legali". Acest subiect mi se pare destul de interesant avand in vedere ca in Belgia este interzis prin lege acest lucru. Ideea este sa compar situatia din Romania cu cea de aici din Belgia.
Deoarece nu sunt la curent cu legislatia in Romania m-am gandit sa cer ajutorul pe acest site.

cu alte cuvinte, as vrea sa-mi sugerati niste carti, site-uri bune, legile cu referire la subiect sau chiar sa-mi spuneti care este procedura exacta in teorie si in practica.

va las aici adresa mea de e-mail: ionela.baciu@yahoo.com


Va multumesc din suflet
Cu respect
ionela Baciu
in dreptul roman exista 3 categorii de mostenitori- mostenitori rezrevatari- descendenti, sot supravietuitor, ascendenti, care au dr la mostenire in virtutea legii, in pofida liberalitatilor facute de catre defunct prin acte intre vii sau pt cauza de moarte.
vezi francisc deak-tratat de dr succesoral.
Nu, vreau doar legislatia Romaniei in materie. Si jurisprudenta ar fi de mare ajutor.
[ link extern ]
[ link extern ]
Francisc Deak-Tratat de drept succesoral
Alexandru Bacaci,Gh. Comanita-Drept civil. Succesiunile
Adrian Rusu,Ioan Adam-Drept civil. Succesiuni
Dan Chirica-DREPT CIVIL. SUCCESIUNI SI TESTAMENTE

Sper ca aceste informatii sa va ajute in oarecare masura
;)
Aha, si nu exista nici o cale totusi pentru ai dezmosteni? De exemplu in Anglia nu exista reseva si ai tot dreptul sa-i dezmostenesti.
Am dat comanda de tratatul acela. Trebuie sa-l primesc in curand.

ioana_cristea a scris: