avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 217 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Utilizarea fondului de reparatii - asociatie de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Utilizarea fondului de reparatii - asociatie de proprietari

Buna ziua,
Conform Legii 196/2018 , art. 71, punctul 2:
(2) Proprietarii membri ai asociației de proprietari au obligația să aprobe un fond de reparații
anual, necesar pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune. Comitetul executiv
fundamentează și prezintă adunării generale suma anuală necesară pentru constituirea sau
completarea fondului de reparații, care se alimentează în avans, în tranșe lunare egale, prevăzute
în lista de plată a cheltuielilor asociației de proprietari. Fondul de reparații este utilizat numai
pentru consolidarea condominiului, reabilitarea termică, creșterea calității ambiental-arhitecturale
a construcțiilor, precum și pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune.

Insa firma de administrare adauga cheltuielile cu reparatiile separat pe lista de intretinere, motivand ca daca vrem sa folosim fondul de reparatii trebuie sa votam pentru fiecare reparatie in AG.
Este corect cum se procedeaza?
Logic mi se pare ca pentru orice reparatie sau imbunatatire a condominiului sa se foloseasca fondul constituit in acest sens.
Cel mai recent răspuns: Karapok , utilizator 07:59, 22 Noiembrie 2021
Normal ca reparatiile se scad din fond !
Asa zic si eu ... dar Administratorul spune ca se scad din fond doar daca se decide suma in adunare generala...
Toate interventiile asupra partii copmune de constructii si de instalatii din condominiu se suporta din fondul de reparatii
daca vrem sa folosim fondul de reparatii trebuie sa votam pentru fiecare reparatie in AG.

Nu este regula generala
Legiuitorul a prevazut obligativitatea acordului proprietarilor in cazul interventiilor care impun efort sporit financiar
Nu se convoaca adunare generala pentru orice interventie la partea comuna de condominiu,existand fond de reparatii si fond la indemana comitetului executiv necesar situatiilor de urgenta
Daca se colmateaza scurgerea generala sau se impune interventia partiala asupra instalatiei parte comuna nu se convoaca adunare generalla
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Schimbati administratorul!



Ena1987 a scris:

Asa zic si eu ... dar Administratorul spune ca se scad din fond doar daca se decide suma in adunare generala...

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua! Comitetul Executiv este cel care decide daca sumele sunt scazute din fond sau sunt trecute la intretinere. In asociatia noastra sumele mari sunt scazute din fondul de reparatii, insa sumele mici (de exemplu pentru o desfundare a instalatiei de canalizare) sunt trecute pe lista de intretinere. Administratorul ma intreaba de unde platim sumele, iar eu decid impreuna cu membri C.E. cum acoperim cheltuielile. In cazul dumneavoastra C.E. nu are niciun cuvant de spus? Administratorul este angajatul Asociatiei si nu ia decizii in numele acesteia.Va mentionez ca avem tot firma de administrare, insa aceasta se ocupa numai de administrarea contabila.
Ultima modificare: Luni, 22 Noiembrie 2021
adimanea, utilizator

Alte discuții în legătură

La fondul de reparatii al blocului gestionarea lui trebuie sa fie de acord proprietarii Dana Gilly Dana Gilly Buna ziua locuiesc in Floresti Cluj intr-un bloc de locuinte presedintele sta si el cu mine in bloc ,administatia este o firma banii stransi pentru fondul de ... (vezi toată discuția)
Creșterea fondului de reparatii Pavelnina Pavelnina Buna ziua Ce ar trebui sa știm,noi proprietarii unei asociații de bloc,atunci cind se hotărăște dublarea sumei pentru fond de reparații ? Nu ar trebui ... (vezi toată discuția)