avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 157 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... CASCO -recuperare daune din cauza lipsei bunului ...
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

CASCO -recuperare daune din cauza lipsei bunului asigurat?

Buna ziua si.. multumesc anticipat!

Ma puteti ajuta cu un sfat pentru urmatoare speta:
O polita CASCO prin leasing - o masina in service de 1,5 ani.
Masina a fost achizitionata si declat in polita CASCO pt activitatea de inchiriere.
Acum, am primit de la CASCO propunerea de a primi banii pt a o repara in regim propriu.
Intrebarea mea: suma pe care asiguratorul o propune, acopera doar reparatia masinii. Ar trebui cumva sa acopere si daunele datorate neinchirierii masinii timp de 1,5 ani?

Mentionez ca in acest dosar sunt implicati: dealer-ul auto (care NU comanda piesele), firma de reparatie (care nu are cu ce repara masina), leasingul, asiguratorul si noi.
Suntem indreptatiti sa solicitam asiguratorului si daune pentru perioada in care nu am putut valorifica bunul?

Multumesc!
Simona
Cel mai recent răspuns: Mihaela Molnar , Consultant asigurari 18:12, 30 Decembrie 2021
~ Conținut șters la cerere ~
Polita Casco are ca obiect autovehiculul. Daunele interese fac parte din alt tip de asigurare, Business Interruption, Din cate stiu insa, faptul ca masina a stat in service nu este un risc asigurat prin acest tip de polita. Insa un avocat specializat ar putea gasi solutii, in functie de toate informatiile disponibile.
Dl. Voinea, imi puteti, va rog spune ce anume ar fi fost potrivit sa facem... macar sa raman cu o lectie din acesta experienta?
Timp de 1 an noi am facut presiuni constante la Asigurator, Leasing, Dealer, si chiar la fabricantul din Italia, Presiuni la care ni s-a raspuns la un moment dat, ca daca dosarul se prescrie (dupa 2 ani), CASCO nu are ce face, pentru ca ei au dat acceptul de plata, dar dealer-ul NU a depus la dosar nici o factura din care sa reiasa ca a comandat pisele si deci nu are asiguratorul ce face in plus.

Acum ne-au propus totusi varianta de preluare a masinii din service, cu repararea in regim propriu.
Cred ca acum intrebarea mea este , daca este cel mai bun lucru pe care il putem face, sa acceptam banii sau sa ii dam in judecata - timp in care ratele curg si masina nu se repara?
Dna Molnar, multumesc!
Autovehiculul este cel asigurat, corect, dar eu, in calitate de platitor al politei, ce fel de asigurare am, daca o masina sta in service timp de 2 ani, iar in final risc sa raman cu masina lovita si dosarul prescris? Nu inteleg rostul politei CASCO in situatia in care in procesul de repartie dealer-ul disparare efectiv si reparatia nu mai evolueaza...
Asiguratul nu are obligatia de a gasi o cale sa ma despagubeaca pe mine si NU doar sa dea un accept de plata catre dealer? Ei se disculpa ca au dat un accept de plata si nu e vina lor ca masina nu a fot reparata in decursul celor 2 ani.
Din punct de vedere al procedurii, asigurătorul a fost de acord cu reparația, deci și-a îndeplinit rolul. Mai departe cineva trebuia sa comande piesele, cei de la service sau dvs., dacă nu se putea altfel. Nu am cunoștință despre motivul pentru care service-ul/dealer-ul nu a mers mai departe. Și da, dosarul pe casco are termen 2 ani.

Alte discuții în legătură

Polita de asigurare tip casco georgeme georgeme In aprilie 2010 am incheiat o polita de tip CASCO, fara fransiza, valabila 1 an. In iulie 2010 am avut un eveniment cu masina(am lovit un caine) care s-a ... (vezi toată discuția)
Reparație auto efectuată fără aprobarea asiguratorului Alex265 Alex265 Bună ziua. Am rugămintea să mă ajutați cu următoarea situație. Am avut o poliță CASCO la un anumit Asigurator cu valabilitate până la data de ... (vezi toată discuția)
Somatie de plata service auto lucian2011 lucian2011 Buna ziua,in data de 28.06.2011 unul din autovehiculele societatii a fost implicat intr-un accident auto.Am mers la firma de asigurari,am deschis dosarul de ... (vezi toată discuția)