avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 395 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Profesie liberala vs PFA - impozitare si inregistrare
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Profesie liberala vs PFA - impozitare si inregistrare

Buna ziua!
Sunt medic si ma intereseaza care este diferenta intre profesia liberala si PFA.
Am inteles ca profesiile liberale nu necesita inregistrare la Registrul Comertului, ci doar la ANAF/Serviciul de finante.
Impozitarea in cazul profesiilor liberale este aceeasi ca la un PFA obisnuit? In cazul depasirii pragului de 12 salarii minime brute pe economie, contributiile CAS si CASS se calculeaza tot la aceasta suma?
Este necesara depunerea vreunei declaratii la Registrul Comertului?
Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Maria780 , utilizator 16:37, 15 Aprilie 2022
Ca si medic pt a profesa individual o puteti face ca si profesie liberala nu PFA . PFA sunt cei care desfasoara acte de comert pt care codul CAEN este cel de la Registrul Comertului .

Dpdv al taxelor nu exista nicio diferenta intre PFA si profesiile liberale care se inregistreaza la ANAF ( medici , avocati , notari , experti contabili , consultanti fiscali etc )
Va multumesc pentru raspuns!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Definitie activitate. tzuku51 tzuku51 Activitatea cu un cod caen 7112( proiectare constructii,expertize si verificari proiecte) este o activitate liberala? (vezi toată discuția)
Profesie liberala - se poate face comert? floreacalin floreacalin Buna ziua, Sotia mea incepand de anul acesta si-a deschis un cabinet de psihologie pe profiesie liberala. As avea 2 intrebari la care nu prea gasesc ... (vezi toată discuția)