Pentru mai multe lamuri aveti aici legea 196/2018
[ link extern ]
ART. 67
(1) Pentru realizarea lucrărilor de întreținere, reparații sau investiții privind proprietatea comună,
administratorul, ținând seama de preț, durata de execuție și calitate, supune spre analiză și
aprobare comitetului executiv oferte ale operatorilor economici care satisfac cerințele asociației de
proprietari, conform legislației în vigoare.
(2) Administratorul este obligat să folosească pentru plățile curente și pentru încasări contul
curent al asociației prevăzut la art. 20 alin. (1), la care au acces pentru informare, în condițiile art.
2.184 - 2.190 din Legea nr. 287/2009, republicată, cu modificările ulterioare, toți proprietarii. În
acest cont sunt vărsate, în termen de 24 de ore de la primirea acestora, toate sumele sau valorile
primite în numele sau în contul asociației.
(3) Contul menționat la alin. (2) poate fi utilizat și pentru plata cotelor lunare de contribuție la
cheltuielile asociației de către proprietari.
(4) În cazul în care administratorul nu își îndeplinește obligațiile sau le îndeplinește în mod
defectuos, cauzând prejudicii asociației de proprietari, asociația de proprietari, în baza hotărârii
adunării generale, poate retrage din garanția administratorului o sumă de bani pentru acoperirea
prejudiciilor create sau poate hotărî diminuarea venitului în funcție de gravitatea faptei, în
condițiile prevăzute în contractul de administrare, precum și de a acționa în instanță pentru
recuperarea prejudiciilor provocate.
(5) Prin excepție de la prevederile alin. (2), cu acordul adunării generale a asociației de
proprietari, exclusiv în vederea efectuării operațiunilor de plăți pentru cheltuieli neprevăzute,
administratorul poate păstra în casierie numerar, în limita unui plafon lunar de 1.000 lei.