Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
incepand din martie 2007 am fost PFA. Am platit impozit pe profitul anului 2007, apoi in 2008 nu am mai avut venituri, insa contabilul meu nu s-a dus trimestrial la finante sa actualizeze situatia, iar cei de acolo au zis ca am de plata impozit anticipat pe 2008 2500 lei. Abia in ianuarie 2009 am aflat ca respectivul contabil nu si-a facut treaba (il rugasem sa inchida PFA inca din iunie 2008), cand am primit somatie cu titlu executoriu.
In feb. 2008 m-am dus la finante S6 in Popa Tatu si mi-au spus ca am de achitat amenda 500 lei pentru neprezentare in termen (corect) si impozitul aferent 2008, 2500 lei. Desi le-am aratat cu acte ca nu am avut profit, deci, logic, nu au ce sa impoziteze, mi s-a spus ca asa e legea si trebuie sa platesc impozitul pe 2008, urmand sa primesc inapoi suma minus amenda, adica 2500 lei la inceputul anului 2010.
Intrebari:
De ce a fost nevoie sa mi se retina impozit daca tot eram la inceputul unui alt an fiscal si se dovedise ca nu am avut venit /profit pe PFA?
Cand se face regularizarea acestui impozit (ian/feb)?
Voi primi instintare?
Trebuie sa ma prezint la trezorerie sau suma va intra in contul de PFA?
Impozitul vi s-a retinut pe baza declaratiei estimative pentru anul 2008 pe care ati depus-o impreuna cu declaratia privind veniturile realizate in 2007. Problema este ca administratia trebuia sa va emita o decizie privind platile anticipate, iar pe baza acestei decizii dvs. sa efectuati platile.
Pentru sumele pe care administratia trebuie sa vi le restituie, ar trebui sa primiti o instiintare.
Daca nu primiti instiintarea in termen de 60 de zile, de la depunerea declaratiilor si efectuarea platilor ar trebui sa mai faceti niste drumuri pe la administratie sa le mai aduceti aminte.
Multumesc pt. raspuns! Am avut (parca) si decizie de impunere, pe care nu a luat-o in considerare contabilul si n-a facut nimic. Nu prea inteleg: "...60 de zile, de la depunerea declaratiilor si efectuarea platilor..."? Pai ce declaratie? Trebuie sa mai fac eu ceva anul asta, sa mai completez vreun act? Eu am inchis PFA cand am fost sa platesc in 08.02.2009. Atunci mi-au zis ca in ianuarie/februarie 2010 o sa mi se ramburseze suma. Nu mi s-a spus nimic de necesitatea completarii unui act in 2010. Regularizarea n-o fac ei, automat?
Termen de depunere 15.05.2008
- Declaratia privind veniturile realizate in 2007
- Declaratia privind veniturile estimate in 2008
Termen de depunere 15.05.2009
- Declaratia privind veniturile realizate in 2008
- Declaratia privind veniturile estimate in 2009
Ce declaratii nu au fost depuse in termen? Pentru ce ati fost amendat?
A trecut aproape un an de cand ati inchis PFA. Mergeti la administratie si interesati-va de situatia dvs. Nu asteptati sa se regleze automat, pentru ca... traim in Romania.
Ma scuzati, dar cred ca nu am fost destul de explicit:
Eu am inchis PFA in februarie 2009. Tot atunci am platit impozitul pe 2008 + penalitati, iar deoarece nu realizasem venit pe 2008 mi s-a spus ca trebuie sa platesc impozitul pe 2008 ca asa e legea si mi se va rambursa suma platita minus amenda (2500 lei) la inceputul lui 2010. Pe 2009 nu au ce penalitati/majorari sa-mi puna pt. ca am inchis PFA! Deci intrebarile:
Cand se face regularizarea acestui impozit (ian/feb) ?
Voi primi instintare ?
Trebuie sa ma prezint la trezorerie sau suma va intra in contul de PFA?
vizau de fapt data aproximativa la care statul trebuie sa-mi ramburseze suma (luna ian/feb 2010) si modul in care se face operatiunea (la trezorerie sau prin contul de PFA pe care nu l-am inchis).
Teoretic ar trebui sa se procedeze astfel:
1. In termen de 60 de zile de la plata impozitului administratia ar trebui sa emita decizie de impunere (in cazul dvs. decizie de rambursare) - 30.04.2009.
2. In termen de 30 de zile de la primirea comunicarii dvs. trebuie sa va prezentati la trezoreria sectorului 6 (cu comunicarea pe care ati primit-o) sa ridicati banii - 31.05.2009.
In practica insa, administratia nu prea trimite aceste comunicari (mai ales cand este vorba de rambursare). De aceea v-am sfatuit sa mergeti la ei sa vedeti care este situatia.