Buna ziua. Cum se recupera (sau reconstitui) o carte de munca ce a fost pierduta? Mama a implinit varsta de pensionare si doreste sa isi depuna dosarul e pensionare in strainatate (acolo unde locuieste). Din cate am inteles e nevoie de original sau copie insa ea l-a pierdut. De la primarie a primit doar o adeverinta cu normele efectuate in cadrul CAP (in Romania doar in cadrul CAP a lucrat). Multumesc anticipat pentru raspuns
1. Reconstituirea vechimii in munca (in cazul in care s-a pierdut carnetul de munca) se face pe baza adeverintelor de vechime, intocmite de catre angajatori/lichidatorii acestora in cadrul carora s-a prestat activitate in baza contractelor individuale de munca sau de catre inspectoratele teritoriale de munca pe baza unei cereri insotita de urmatoarele documente :
- Monitorul Oficial al Romaniei in care s-a publicat pierderea carnetului de munca;
- copie C.I.
2. Reconstituire vechime in munca :
Mai intai, este necesar sa declarati pierduta cartea de munca in Monitorul Oficial, prin care sa evidentiati demersurile de reconstituire a actului.
Anuntul privind pierderea carnetelor de munca emise in temeiul Decretului nr. 92/1976, cu modificarile ulterioare, se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a.
Cu o copie a anuntului sa mergeti la toti angajatorii, care sa va dea o adeverinta prin care sa va reconstituie perioada de munca petrecuta in unitate. Aici problema este mai complexa, intrucat o parte din angajatori mai exista , iar unii nu. Astfel:
- pentru perioadele de dinainte de 1990 , va trebui sa mergeti la fostii angajatori sa va elibereze adeverinte de vechime , iar daca acestia nu mai exista trebuie sa incercati la Arhivele Nationale - Directia Judeteana in raza careia a avut sediul fostul angajator
- pentru perioadele cuprinse intre 1990 pana la 01.01.2011- numai angajatori din sectorul privat -, va puteti adresa direct ITM-ului in raza careia a avut sediul fostul angajator, sens in care veti depune o solicitare in care trebuie sa mentionati datele dvs de identificare, nume,prenume, CNP, adresa ,precum si societatile la care ati lucrat - de preferabil sa scrieti numele corect si CUI-ul acestora. La solicitare veti atasa : copie C.i., copie Monitor Oficial unde ati publicat pierderea carnetului de munca.
- pentru perioadele de dupa 01.01.2011, va trebui sa mergeti la fostii angajatori sa va elibereze adeverinte de vechime, iar daca acestia nu mai exista trebuie sa incercati la Arhivele Nationale - Directia Judeteana in raza careia a avut sediul fostul angajator sau sa luati legatura cu lichidatorii judiciari sau cu detinatorii legali ai arhivei.
Va mulțumesc mult pentru răspuns. Revin cu o altă întrebare. Cererea pentru publicarea în monitorul oficial a fost respinsă pentru că nu au fost completate toate datele carnetului de muncă pierdut (el fiind pierdut, nu se cunosc detaliile). Din respingere se înțelege că în acest caz (date necunoscute ale carnetului de muncă) trebuie depusă o declarație notarială din care să reiasă că nu există seria și numărul carnetului de muncă. Cum se obține această declarație? Cei de la Monitorul Oficial nu răspund nici la telefon, nici la email. Trebuie mers la un notar autorizat pentru asta sau există un model de declarație ce se poate completa acasă?
Cei de aici unde se afla sediul central mai au o modalitate in care se poate declara pierderea carnetului de munca. in situatia in care nu se cunoaste seria si numarul acestuia. O sa va transmit printr-un mesaj cum se face .