I se poate elibera duplicat.
În situația pierderii sau a furtului unui act de studii, titularul/împuternicitul depune la unitatea de învățământ care a emis actul de studii original o cerere de eliberare a unui duplicat.
Cererea de eliberare a duplicatului este însoțită de următoarele documente, care se arhivează cu termen de păstrare permanent la unitatea de învățământ:
a) declarația notarială/consulară, dată de titularul actului, în care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare, împrejurările în care actul de studii a fost pierdut, precum și alte precizări care să confirme dispariția actului de studii respectiv. Se va face în mod obligatoriu următoarea mențiune: „actul de studii original nu a fost lăsat gaj/garanție la o instituție de stat sau particulară, din țară sau din străinătate, și nu a fost înstrăinat cu bună știință altei persoane fizice sau juridice“;
b) dovada publicării pierderii sau furtului actului de studii în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a;
c) copie conformă cu originalul după certificatul de naștere/căsătorie;
d) două fotografii color, format 3 x 4 cm.
Dacă aţi pierdut diploma de 12 clase ,bacalaureat, de licenţă sau foaia matricolă, trebuie să procedaţi după cum urmează:
1 Primul pas este să publicați anunțul de pierdere a diplomei în Monitorul Oficial.
2 Veniți apoi la notariat cu pagina Monitorului Oficial în care s-a publicat anunţul şi daţi o declaraţie pe propria răspundere privind pierderea documentului în circumstanţe necunoscute.
3 În final, faceți o cerere către directorul instituției care a emis actul de studii și anexați: pagina anunțului din Monitorul Oficial, declarația notarială, copia legalizată a certificatului de naștere, copie simplă a cărții de identitate, 2 poze format 3x4. După depunerea cererii cu actele necesare, veți primi duplicatul documentului pierdut în termen de 30 de zile.
Acte necesare la notariat
pentru declaraţia de pierdere a diplomei de 12 clase
act de identitate
date de identificare diplomă pierdută (serie, data eliberării, emitent etc.)
pagina din Monitorul Oficial cu anunţul de pierdere al diplomeiDeclarația notarială privind pierderea unui act de studii va conține, printre altele:
datele de identificare ale persoanei al cărei act a fost pierdut;
împrejurările în care s-a constatat dispariția documentului (dacă sunt cunoscute, în caz contrar, se va preciza că actul a fost pierdut în împrejurări necunoscute);
tipul actului pierdut (diplomă de 12 clase, bacalaureat, licență, masterat, anexa diplomei, supliment, foaie matricolă etc.);
Succes !!!!