Buna ziua.
Am o problema cu presedintele de asociatie prin faptul ca refuza sa imi trimita lunar ce este de plata la asociatie eu fiind plecat din tara. I-am cerut in mod express sa imi trimita prin mesaj/whatsapp/email etc dar refuza sa faca acest lucru. Cum pot actiona/obliga asociatia sa imi trimita ce este de plata lunar? Daca se ajunge in instanta pentru neplata pot dovedi ca a refuzat sa imi trimita ce este de plata?
Mutumesc pentru sugestie, asa am sa fac desi adresa mea noua e in strainatate. Am pastrat totodata si toate mesajele Whatsapp prin care am rugat in nenumarate randuri presedintele sa imi comunice ce am de plata eu nefiind in Romania decat 1-2 luni pe an.
Dapix
Utilizator 3din 4 utilizatori consideră acest răspuns util
Nu vă folosește la nimic mesajele trimise prin WhatsApp, omul nu-i în culpă, n-are obligații să efectueze muncă voluntară tastând la telefon.
Iar obligația administratorului (NU a președintelui) de al notifica pe rău platnic când are restanțe neplătite, are rolul juridic de al pune pe datornic ÎN ÎNTÂRZIERE, ca să poată fi obligat de instanță la plata cheltuielilor de judecată datorate asociației.
"unde bați și unde crapă" - (zicală din înțelepciunea populară)
Debitorul poate fi pus în întârziere, cu greutate juridică și mai mare, prin intermediul unui executor judecătoresc.
robert1958
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Dapix a scris:
[quot
Iar obligația administratorului (NU a președintelui) de al notifica pe rău platnic când are restanțe neplătite, are rolul juridic de al pune pe datornic ÎN ÎNTÂRZIERE, ca să poată fi obligat de instanță la plata cheltuielilor de judecată datorate asociației.
Exact espre face vorbire art. 78 alin. 1 la care am făcut trimitere, despre obligația administratorului, nu a președintelui, însă procedura nu reprezintă o veritabilă punere în întărziere, care este reglementată prin art. 1522 Cod civil și are o formulare specifică (se pare că nu vă este cunoscută) , ci o notificare cu rol informativ cu privire la obligațiile de plată și poate interveni înaintea împlinirii termenului de 90 de zile prevăzut la art. 78 alin. 2 din legea nr. 196/2018.
Or, dacă asociația nu cunoaște noua adresa de domiciliu a proprietarului și refuză comunicarea prin mijloace electronice ( a se vedea art. 47 din Statutul AP aprobat prin ordinul 1058/2019), unde ar putea fi notificat în situația în care acumulează restanțe la cotele de întreținere ?
Comunicarea adresei noi de domiciliu este o chestiune de minimă strategie juridică pentru ca proprietarul să fie pus la adăpost în cazul în care este chemat în instanță, nu o chestiune de „unde bați și unde crapă” ( corect : „unde dai și unde crapă”)