Buna ziua.
Am o intrebare legata de asociatia de locatari. Toti locatarii unui bloc am decis ca dorim montarea de apometre cu citire radio. Am inaintat cerere insotita de tabel cu semnaturile tuturor locatarilor, insa asocitia de locatari se impotriveste cu desavarsire acestui lucru. Am fost refuzati pe motiv ca adunarea generala trebuie sa fie de acord cu acest lucru. Am fost cu raspunsul primit la primarie si am despus plangere, de acolo am primit raspuns verbal cum ca adunarea generala nu ar avea nici o treaba cu decizia noastra de montare a apometrelor cu citite radio. Dupa 2 saptamani sunt sunat de la primarie cu un alt raspuns, ca asociatia de locatari are drja un contract incheiat cu un gigel care citeste apometrele si ca nu se pot monta apometre cu citire radio cat timp este acel contract in vigoare. Mai nou au schimbat iar placa ca primaria nu poate sa oblige asociatiile de locatari sa faca nimic si ca oricum au vorbit cu administratorul si 2 persoane s-au razgandit (nu este adevarat). Am cerut sa primesc un raspuns in scris si mi s-a spus sa astept 1 luna. Asadar se poate face ceva in acest caz? La ce institutie mai pot merge?
Multumesc.
Ati amestecat primaria intr-o problema in care nu are competente legale.
Asociatia de locatari respecta ce se aproba in adunarea generala si ceea ce solicita proprietarii. In caz contrar, presedintele, administratorul, cenzorii, comitetul pot fi schimbati prin adunarea generala. Contractul incheiat cu gigel are girul adunarii generale ? Daca da, pe ce perioada si in ce conditii poate fi suspendat ?
Se convoaca o adunare generala extraordinara, cf legii 196/2018, avand pe ordinea de zi ”montarea de repartitoare de costuri pt apa rece si apa calda cu citire radio”. Dupa votarea in ad. generala, 50%+1, se imputerniceste presedintele sa duca la indeplinire hotararea... Primaria n-are treaba cu hotararea dvs. Cine are de comentat se duce in instanta de judecata pt anularea hotararii.