Va salut si vreau sa va adresez o intrebare dupa ce va descriu putin situatia in care ma aflu.Lucrez in domeniu medical ,mai exact sunt asistent medical si lucrez pe o sectie de dializa din cadrul unui centru PRIVAT de dializa.M-am interesat la unii colegi care lucreaza la stat si ei primesc un spor de 50% din salariu de incadrare .Eu primesc doar 15%.Acesti 15%au fost acorda-ti de la inceput iar la 6 luni mi-au marit salariul de incadrare dar sporul a ramas la fel.Este corect?Pot face ceva?Dc da unde?
P.S. Alta problema mai am cu sambetele si anume:Pentru fiecare sambata lucrata sunt platit dublu in schimb ei imi dau o zi libera si nu mai ma platesc.Ziua libera nu o pot alege eu si imi este impusa de sef.Pot sa refuz liberul si sa primesc banii sau macar sa imi aleg eu ziua in care sa stau acasa?
Va multumesc si va salut cu respect.
Partea cu sporul consider ca este corecta in cazul privatului care cunoaste potenta si interesele firmei. La stat.. cat au fost bani la buget nu a contat daca este sau nu justificat un asemenea procent acum...galagie mare.
Si partea cu lucrul in ziua de sambata pare sa fie corecta prin plata zilei 100% + o zi libera.
Nu cred ca va accepta sa plateasac dublu desi puteti incerca, dar ca sa va alegeti dv. ziua, asta puteti solicita, cu acordul angajatorului care va avea in vedere si desfasurarea normala a muncii.
Angajatorul nu accepta sa aleg eu ziua in care sa primesc liberul impus,am inteles cum stau lucrurile .
Dar pe intelesul meu in concluzie pe ce cale sa o iau si ce sa fac ca sa primesc si eu sporul de 50% cum il primesc si colegii de la stat si cum e legea.(se aplica si la privat /?sau legea e doar pentru sistemul public!!!)Va rog lamuriti-ma si pe mine ca de la 15% cat iau sporul in prezent pana la 50% precum e legea,e o suma de banii de care as avea nevoie .