Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 683 soluții astăzi
Acest site folosește cookies. Informații aici
Acasă Subiect: zbor anulat
Subiect: zbor anulat
ACCES GRATUIT

CJUE: Dacă o companie aeriană e obligată să asigure cazarea unor pasageri, aceasta se ocupă numai de rezervare și cheltuieli

Atunci când un zbor le este anulat pasagerilor, dreptul Uniunii Europene (UE) le permite să obțină, din partea companiei, asigurarea cazării la hotel, dacă următorul zbor este programat doar în ziua următoare și aceștia trebuie să aștepte peste noapte. O problemă a apărut, însă, în ceea ce privește întinderea obligației: este aceasta limitată la găsirea unui hotel și asigurarea cazării (inclusiv a costurilor) sau compania aeriană este obligată să se asigure că modalitatea propriu-zisă de cazare este adecvată (de exemplu, pentru o persoană cu handicap, se pune problema dacă infrastructura hotelului corespunde nevoilor acesteia)?  Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Pasagerii pot cere despăgubiri pentru întârziere chiar dacă e vorba de zboruri de redirecționare

Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a avut oportunitatea să se pronunțe, recent, asupra unei probleme inedite. E vorba, mai exact, de situația anulării unui zbor, redirecționării pasagerilor către un alt zbor (operat de aceeași companie aeriană) și posibilității de a cere despăgubiri pentru întârzierea zborului redirecționat (pe lângă solicitarea despăgubirilor pentru primul zbor anulat).  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Coronavirus: Poți să-ți recuperezi banii dacă nu mai vrei să pleci în vacanță din cauza unei epidemii?

Circumstanțe extraordinare precum o epidemie pot strica o vacanță. Călătorii se pot lovi de zboruri anulate, de spații de cazare care se închid în condiții de carantină sau regiuni întregi pe care autoritățile locale nu le mai recomandă, temporar, călătorilor, din motive de sănătate. Alții vor prefera să fie extrem de precauți și să evite vacanțele respective din proprie inițiativă. Iată câteva aspecte privitoare la recuperarea banilor plătiți. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ai avut o problemă cu un zbor? Iată un formular pe care să-l folosești ca plângere contra companiei aeriene

Simona Voiculescu în Știri & Revista presei
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Noiembrie 2019 | 0 | 1008

În cazul zborurilor anulate sau cu întârzieri prelungite, în cazul refuzului la îmbarcare sau declasării, pasagerii români pot folosi un formular special de plângere contra companiei aeriene, pe care, în cazul unei soluții întârziate sau uneia nesatisfăcătoare, îl pot trimite chiar Autorității Naționale de Protecția Consumatorului (ANPC), dacă incidentul a avut loc în țară. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Dacă un zbor e anulat, trebuie rambursate pasagerilor și comisioanele plătite intermediarilor

Dreptul Uniunii Europene le permite consumatorilor să primească rambursarea prețului plătit pentru biletele de avion, atunci când zborul este anulat. Totuși, nu era clar dacă rambursarea se referea și la ceea ce s-a plătit terților, până recent. Totuși, Curtea de Justiția a Uniunii Europene (CJUE) a clarificat anumite aspecte legate de posibilitatea rambursării comisionelor plătite intermediarilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce despăgubiri poți cere de la compania aeriană când sunt zborul e întârziat sau anulat

Legislația Uniunii Europene (UE) ne permite să cerem compensații și alte drepturi de la operatorii de zbor atunci când nu putem ajunge la destinație la data plănuită. Iată, mai exact, ce putem cere de la operator atunci când există întârzieri, zborul e anulat sau ni se refuză chiar îmbarcarea în avion și când anume nu avem dreptul la despăgubiri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Ți s-a anulat zborul din cauza unei greve? Ce drepturi ai în această situație

În cazul zborurilor anulate din cauza grevelor sau a vremii nefavorabile, nu putem obține despăgubiri de la companiile aeriene, dar avem alte drepturi de care putem beneficia. Compania de zbor nu ne poate lăsa în aeroport fără să ne asigure cel puțin o masă, iar în cazul în care suntem programați pentru alt zbor către destinația dorită, trebuie să beneficiem de condiții comparabile celor pentru care am plătit inițial. În contextul în care mai multe zboruri programate sunt afectate de greva controlorilor de trafic aerian declanșată astăzi, vă prezentăm în cele ce urmează câteva lucruri esențiale despre drepturile pe care le au pasagerii zborurilor anulate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Pasagerii pot cere despăgubiri și dacă agenția de voiaj nu i-a informat despre anularea zborului

Chiar dacă au cumpărat biletele direct de la companie sau printr-o agenție, pasagerii trebuie să fie anunțați din timp despre anularea zborurilor, potrivit legislației europene. Dacă n-au fost anunțați cu cel puțin două săptămâni înainte de zbor, aceștia pot cere despăgubiri, iar Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit recent că, atâta timp cât nu poate proba că informația a ajuns la călători, compania e obligată să le plătească chiar dacă e vina agenției că aceștia n-au fost informați. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Pasagerii trebuie despagubiti chiar daca zborul este anulat din cauza problemelor tehnice neprevazute

Transportatorii aerieni trebuie sa despagubeasca pasagerii atunci cand un zbor este anulat din cauza unor probleme tehnice neprevazute, a stabilit recent Curtea Europeana de Justitie (CJUE). Desi problemele tehnice pot fi considerate uneori imprejurari exceptionale, aceasta regula se aplica doar in anumite situatii. Citește articolul