Persoanele fizice sau juridice care intră în relaţii comerciale şi financiare cu entităţi, alte persoane fizice sau juridice afiliate trebuie să întocmească un dosar al preţurilor de transfer, o astfel de obligativitate fiind introdusă în legislaţia românească din 2016, odată cu intrarea în vigoare a noului sistem fiscal. De altfel, domeniul preţurilor de transfer este considerat de autorităţi unul cu risc fiscal ridicat, astfel că finalul anului în curs va aduce un val de controale la contribuabili din partea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Dosarul preţurilor de transfer reprezintă o cerinţă de documentare impusă entităţilor, persoane fizice sau juridice, care intră în relaţii comerciale şi financiare cu entităţi, alte persoane fizice sau juridice afiliate. Printr-un act normativ publicat marţi în Monitorul Oficial, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a stabilit condiţiile de solicitare şi de prezentare a dosarului preţurilor de transfer, procedura de ajustare/estimare a preţurilor de transfer, precum şi cuantumul tranzacţiilor şi termenele pentru înctomirea acestui dosar. Citește articolul
Potrivit reglementărilor în vigoare, dosarul preţurilor de transfer reprezintă o cerinţă de documentare impusă entităţilor, persoane fizice sau juridice, care intră în relaţii comerciale şi financiare cu entităţi, alte persoane fizice sau juridice afiliate. Condiţiile de solicitare şi de prezentare a dosarului preţurilor de transfer, precum şi procedura de ajustare/estimare a preţurilor de transfer, sunt prevăzute într-un proiect de act normativ, publicat de ANAF pe site-ul propriu la finalul anului trecut. Citește articolul