Legislația rutieră se va modifica, în sensul obligării de a se supune testării antidroguri și antialcool a bicicliștilor și conducătorilor de trotinete, adăugând o nouă contravenție în Codul rutier. Amenzile pentru neconformare vor avea valori de peste 1.000 de lei. Codul rutier deja îi sancționează pe cei care conduceau aceste vehicule sub influența alcoolului, însă noile reguli clarifică aspectele legate de sustragerea de la testare. Citește articolul
Traficul intens din marile aglomerări urbane a făcut ca popularitatea vehiculelor ușoare, alternative ale autoturismului ori ale mijloacelor de transport în comun (și ele confruntate cu blocajele rutiere), să crească. Consecința este evidentă, numărul motocicletelor, bicicletelor ori trotinetelor prezente în trafic crescând de la an la an, dar și cel al evenimentelor rutiere în care acestea sunt implicate. Citește articolul
Asigurarea de răspundere civilă obligatorie (RCA) pentru trotinete nu este încă obligatorie, dar România trebuie să se conformeze unei directive UE care va trebui transpusă și în legislația noastră până la finalul acestui an. În consecință, un proiect de lege care modifică legislația referitoare la RCA a fost adoptat luni la Senat. Conform documentului, orice vehicul (a cărui noțiune este redefinită în proiect) va trebui asigurat în mod obligatoriu, inclusiv bicicletele electrice și trotinetele electrice. Citește articolul
Înmulțirea numărului de biciclete și trotinete din trafic a determinat și creșterea de incidente rutiere în care acestea au fost implicate. Deseori, șoferii se văd puși în situația în care, vinovați ori nevinovați, bicicliștii părăsesc locul incidentului, de teama de a nu plăti eventualele pagube produse vehiculelor. Citește articolul
Săptămâna viitoare, mai exact, joi, începe prima sesiune ordinară din acest an a Parlamentului, pe agenda acestuia aflându-se mai multe propuneri care-i vizează pe cetățeni și care ar putea fi adoptate în următoarea perioadă. Unele dintre măsurile luate în discuție sunt de dată recentă, dar mai sunt și unele a căror adoptare a fost amânată în alte sesiuni. Citește articolul
Abaterile conducătorilor de trotinete electrice de la legislația rutieră au intrat în vizorul Legislativului. O modificare a normelor în vigoare permite polițistilor locali să constate contravențiile făcute de aceștia și să îi amendeze, conform unei legi recent oficializate. Asta înseamnă că nu doar polițiștii rutieri le pot da amenzi celor care încalcă regulile de circulație, ci și polițiștii locali, astfel că sunt șanse mai mari ca neregulile trotinetiștilor să fie sancționate. Citește articolul
Cât de gravă poate fi sancțiunea pentru că mergi cu bicicleta sau cu trotineta sub influența alcoolului ori a altor substanțe? În mod cert, nu la fel de gravă ca atunci când conduci un autovehicul în această stare, dar, chiar și așa, sancțiunea nu este sau nu ar trebui să fie neglijată, întrucât, în cel mai bun caz, cel amendat „scapă” cu cel puțin câteva sute de lei de plată la final. Citește articolul
Știm că în urma unui accident auto nu se întâmplă întotdeauna să trebuiască să vină poliția la fața locului, să facă constatări și să se ajungă la deschiderea unui dosar penal, dacă nu au existat victime de niciun fel. Atunci cum de, în practică, destul de frecvent, în cazul unei autovătămări, când nici nu se pune problema implicării altor participanți la trafic, poate, se ajunge la deschiderea unui dosar penal? Citește articolul
Pentru a conduce trotinetele electrice sau biciclete pe drumurile publice, persoanele care le folosesc trebuie să îndeplinească o serie de condiții, potrivit legislației în vigoare. Pentru a vedea dacă regulile stabilite sunt respectate de către cei ce merg pe bicicletă ori trotinetă electrică, polițiștii au făcut recent controale în mai toată țara, în urma acestora fiind amendați peste 1.000 de utilizatori de astfel de mijloace de transport. Citește articolul
În acest an au apărut mai multe noutăți legate de circulația rutieră. Printre altele, au devenit aplicabile regulile circulației cu trotinetele electrice, a apărut posibilitatea, cel puțin la nivel teoretic, ca șoferii să afle, la cerere, tot istoricul sancțiunilor primite de-a lungul timpului și s-au mai parcurs o serie de pași pentru operaționalizarea contului unic destinat plății amenzilor rutiere. Citește articolul