Subiect: acces informatii clienti
ACCES PREMIUM
Cabinet medical, amendat de ANSPDCP pentru că a lăsat datele de conectare la contul de e-mail pe monitor
O clinică medicală a fost amendată de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) pentru că a lăsat în văzul tuturor clienților datele de conectare la contul de e-mail a cabinetului. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Simona Voiculescu, Director Editorial, avocatnet.ro
28 Ianuarie 2022 | 3932 | Timp de citire: 3 min.
Ghid GDPR privind dreptul de acces: Sfaturi utile pentru cei care prelucrează date personale și vor să evite amenzile ANSPDCP
28 Ianuarie 2022 | 3932 | Timp de citire: 3 min.
Una dintre obligațiile ce le revin operatorilor de date cu caracter personal și, poate, uneori trecută cu vederea, e corelativă dreptului de acces pe care GDPR îl garanteză persoanelor ale căror date le prelucrează - solicitanții vor să știe dacă le prelucrează datele, ce date, ce fac cu ele și pentru cât timp le (mai) țin, iar pentru asta formulează cereri pe care, uneori, firmele le ignoră. Asta și alte moduri incomplete, să zicem, de oferire a accesului la datele prelucrate le pot aduce firmelor amenzi. De curând însă a fost elaborat la nivel european un ghid extrem de util pentru operatori despre dreptul de acces la datele personale. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Știai că inclusiv Fiscul poate cere acces la informațiile despre clienți, relații de afaceri și tranzacții?
Accesul organului fiscal central la informații privind combaterea spălării banilor este prevăzut în procedura fiscală de la finele lui 2018. Practic, în anumite condiții, băncile, notarii, avocații, contabilii, asociațiile și comercianții sunt obligați să dea acces Fiscului la informații și documente în legătură cu clienții, relațiile de afaceri și evidențele tranzacțiilor. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Mai nou, Fiscul poate cere acces la informațiile despre clienți, relații de afaceri și tranzacții
În anumite condiții, băncile, notarii, avocații, contabilii, asociațiile și comercianții sunt obligați să dea acces Fiscului la informații și documente în legătură cu clienții, relațiile de afaceri și evidențele tranzacțiilor, reiese dintr-o ordonanță de urgență a Guvernului intrată recent în vigoare. Prevederea nu exista până acum în legislație, astfel că vorbim de o obligație legală nouă. Citește articolul




