avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 573 soluții astăzi
Acasă Subiect: garantie de durabilitate
Subiect: garantie de durabilitate
ACCES GRATUIT

Garanția în cazul bunurilor inteligente: Ce obligații au vânzătorii în privința elementelor digitale și cum putem pierde garanția în cazul neactualizării

Simona Voiculescu în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Ianuarie 2022 | 3 | 3976 | Timp de citire: 6 min.

Bunurile cu elemente digitale sau, informal, bunurile inteligente au devenit de multă vreme o parte importantă a achizițiilor pe care le facem cu toții în mod regulat, iar tocmai aceste elemente digitale care le diferențiază de celelalte bunuri pe care le cumpărăm reclamă o reglementare separată în privința garanțiilor. Conform unei ordonanțe care se aplică de la început de an, pentru aceste bunuri putem ajunge să beneficiem de garanții mai extinse pentru conformitate. Totodată, ordonanța vine cu obligații clare în privința disponibilității actualizărilor necesare pentru ca aceste produse să funcționeze, pe perioade rezonabile de timp, la fel ca atunci când le-am cumpărat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

S-a introdus un nou tip de garanție pentru produsele vândute consumatorilor de către comercianți

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Ianuarie 2022 | 1 | 7136 | Timp de citire: 3 min.

Schimbarea recentă a cadrului legal al vânzării de produse către consumatori a venit și cu introducerea unui nou tip de garanție - cea de durabilitate. Această garanție poate fi oferită direct de către producătorul bunurilor cumpărate de consumatori, care poate garanta astfel condiții mai favorabile decât comerciantul. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Garanția comercială 2022: Ce oferă în plus față de cea legală și care e termenul în care trebuie reparate sau înlocuite bunurile

Simona Voiculescu în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Ianuarie 2022 | 0 | 5082 | Timp de citire: 3 min.

Garanția comercială este ceva asumat de producător sau comerciant în plus față de ceea ce reprezintă garanția legală la care avem dreptul (adică cei doi ani de garanție). Să zicem că producătorul și-a asumat față de noi, contractual, zece ani de durabilitate a produsului pe care l-am cumpărat, garantându-ne astfel reparațiile necesare ori înlocuirea produsului pe toată această perioadă. Ce condiții trebuie să îndeplinească însă această garanție și ce putem cere noi, consumatorii, de la comercianți și producători, conform noii reglementări a garanțiilor: Citește articolul