Sistemul de garanţie-returnare (SGR) destinat ambalajelor primare nereutilizabile (sticlă, plastic, metal - volum între 0,1 - 3 litri), prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților intră azi în vigoare. Aplicarea SGR înseamnă obligații atât pentru producători, cât și pentru comercianți - dacă pui pe piață sau vinzi produse ambalate astfel ești obligat, înainte de toate, să te înregistrezi în sistem. Acesta e însă abia începutul listei lungi de obligații. Am sintetizat azi cele mai importante aspecte pe care comercianții, inclusiv cei din mediul online, precum și producătorii trebuie să le cunoască. Citește articolul
Odată cu introducerea, începând cu 30 noiembrie, a Sistemului de garantare-returnare (SGR) în România, comercianții vor avea o serie de obligații referitoare la implementarea sa, printre care cele referitoare la primirea ambalajelor SGR. Pentru aceasta, ei trebuie fie să organizeze puncte de returnare, fie să se asocieze cu alți comercianți și să încheie parteneriate cu unitățile administrativ-teritoriale (UAT) pe raza cărora funcționează. Singurele firme care nu au această obligație sunt cele din domeniul HORECA, cele care vând prin intermediul automatelor și cele care vând produse exclusiv online. Citește articolul
Comercianții online care vând produse cu ambalaje conforme Sistemului de returnare-garanție (SGR) au mai puține obligații comparativ cu ceilalți. Acestea se rezumă la anunțarea pe site a produselor care sunt supuse SGR și a faptului că prețul este majorat cu 50 de bani, contravaloarea garanției. Ei nu trebuie să organizeze puncte de colectare și nici să răscumpere ambalaje SGR de la consumatorii finali. Citește articolul
Începând cu 30 noiembrie, România introduce Sistemul garantare – returnare (SGR), iar consumatorii trebuie să fie atenți dacă ambalajele produselor pe care le cumpără poartă simbolul SGR, pentru că, în caz contrar, nu pot primi contravaloarea garanției. Pe de altă parte, comercianții nu au voie să ceară garanție pentru produse non-SGR. Până în iunie 2024, pe piață vor exista atât ambalaje SGR, cât și ambalaje care nu se încadrează în acest sistem. Citește articolul
Cu un pic mai mult de două săptămâni înainte de intrarea în vigoare a SGR (sistemul de garanție-returnare), o serie de modificări la hotărârea care reglementează acest sistem au fost oficializate. Ele vizează definiția termenilor cheie, obligațiile producătorilor și comercianților, interdicțiile privind introducerea pe piață a produselor ambalate în ambalaje SGR și regulile privind restituirea garanției. De asemenea, se stabilesc tarifele de administrare și de gestionare aplicabile în perioada 30 noiembrie 2023 - 31 decembrie 2024. Ministrul mediului a declarat că suntem gata pentru intrarea în vigoare a SGR, sistem care va contribui la o reciclare reală și va schimba imaginea României în ceea ce privește poluarea cu ambalaje. Citește articolul
Începând cu data de 30 noiembrie 2023, toți comercianții din România sunt obligați să implementeze Sistemul de garanție-returnare (SGR). Acest sistem se aplică atât produselor fabricate pe teritoriul național, cât și produselor importate sau achiziționate intracomunitar. O obligație care le revine este aceea de a informa consumatorii cu privire la procedura de returnare a ambalajelor reciclabile și la metodere de returnare a garanției aferente. Citește articolul
Sistemul garanție returnare (SGR) creează obligații pentru toți participanții din circuitul pe care-l face ambalajul respectiv - de la producător, la consumatorul final și înapoi. Dincolo de garanția de 50 de bani, parte din mecanismul de funcționare a SGR o reprezintă și două tarife, cel de administrare și cel de gestionare, înțelegerea fluxurilor monetare ce au loc între diverșii participanți fiind extrem de importantă. Citește articolul