Subiect: contabili
ACCES PREMIUM
Granturi HoReCa: Datele contabilului sau auditorului se preiau telefonic și se validează prin CECCAR sau CAFR
Odată cu începerea înscrierilor pentru granturile acordate firmelor care activează în sectorul HoReCa și ținând cont de blocarea adresei de e-mail a Direcției Generale Ajutor de Stat (DGAS) în urma numărului mare de solicitări primite, datele contabilului sau ale auditorului care a întocmit rapoartele necesare înscrierii vor fi preluate telefonic și validate, ulterior, de către corpul experților de care aceștia aparțin, adică de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) sau, după caz, de către Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR), potrivit unui anunț publicat astăzi de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). Citește articolul
ACCES PREMIUM
Granturi HoReCa: Raportul de expertiză contabilă poate fi întocmit și de contabilul propriu al firmei
Contabilii in-house vor putea, în egală măsură, să întocmească raportul de expertiză contabilă pe care trebuie să îl depună persoanele juridice și persoanele fizice care activează în sectorul HoReCa, pentru a obține granturi de la stat în scopul acoperirii pierderilor cauzate de pandemia de coronavirus, potrivit unor precizări recente ale autorităților. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Înscriere granturi HoReCa: Auditorii și experții ar trebui să-și verifice statutul profesional înainte să înceapă întocmirea rapoartelor și înscrierea în platformă
În procedura de înscriere pentru granturile HoReCa trebuie, pe lângă încărcarea rapoartelor cerute și pe care-și pun semnătura, să fie indicați expres auditorii și experții contabili responsabili. Asta înseamnă că o verificare prealabilă a statutului de activ/inactiv profesional înainte ar fi utilă. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Granturi HoReCa: Descarcă modelul CECCAR de raport de expertiză și modelul CAFR de raport de audit, ce sunt necesare la înscrieri
Pentru a putea cere granturile destinate domeniului HoReCa, companiile au nevoie de un raport prin care un expert contabil sau un auditor financiar să certifice datele financiare din care reies pierderile suferite în 2020 din cauza pandemiei de coronavirus. În acest sens, câte un model al acelui raport a fost publicat recent de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) și de Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR). În funcție de acel raport se stabilește exact ce ajutor primește fiecare solicitant. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Tot ce știm până acum despre raportul de expertiză care va permite accesarea granturilor pentru HoReCa
Firmele și operatorii economici din sectorul HoReCa vor trebui să completeze, în scopul accesării granturilor oferite de Guvern, care să le acopere, parțial, pierderile suferite în 2020, din cauza pandemiei, atât un raport de expertiză contabilă ori un raport de audit, în funcție de situație, cât și un raport sinteză, ca anexă la raportul inițial. Ambele vor trebui certificate de un expert contabil sau un auditor financiar. Vă prezentăm, concret, toate aspectele importante, disponibile la acest moment, legate de documentele menționate, esențiale în cadrul procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat pentru HoReCa. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Balanța de verificare: Element de autocontrol al contabilului și informație utilă în management
Balanța de verificare este un instrument contabil de control al echilibrului cerut de dubla înregistrare a tranzacțiilor economice. Cu ajutorul acesteia, se oferă o garanție practică a veridicității și rigurozității înregistrărilor pentru fiecare cont contabil. De asemenea, metoda este utilă și ca bază de întocmire a bilanțurilor unei entități. Citește articolul
ACCES PREMIUM
În funcție de speță, în litigiile fiscale poate fi antrenată și răspunderea contabilului
În litigiile fiscale, în funcție de speță, deși administratorul este primul care răspunde, poate fi antrenată și răspunderea profesională a contabilului, pe care acesta nu o poate elimina complet în nicio situație, au subliniat câțiva fiscaliști în cadrul unei conferințe de fiscalitate organizate de avocatnet.ro săptămâna trecută. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Șase întrebări și răspunsuri de la specialiști și ANAF legate de conectarea caselor de marcat și eliminarea unor declarații
Conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), proces început de câteva săptămâni, a dus la apariția unor neclarități în spațiul public. Inclusiv cu privire la declarațiile care ar urma să fie eliminate în urma conectării aparatelor. Din acest motiv, redacția noastră a obținut câteva lămuriri utile pentru comercianți și contabili. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Conectarea caselor de marcat
Eliminarea declarației A4200 va obliga contabilii să proceseze manual datele din rapoartele zilnice de vânzări din casele de marcat?
Recent, în spațiul public au apărut unele îngrijorări legate de conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul Fiscului și eliminarea declarației A4200. Deși contabilii se tem că finalizarea procesului ar putea însemna mai multă muncă pentru ei, reprezentanții programelor de contabilitate, ai Patronatului Caselor de Marcat și ai Fiscului spun că lucrurile sunt departe de a sta așa. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Reminder Ai nevoie în 2021 de un avocat, contabil sau alt specialist? Cum îi poți găsi online, cu tot cu datele de contact
Cei care au nevoie de profesioniști precum avocați, notari sau contabili și nu știu la cine să apeleze pot accesa online datele acestora de contact. Profesioniștii care activează în domenii precum cele enumerate anterior sunt înscriși pe o listă publicată pe site-ul corpului profesional din care fac parte. Astfel, cei care au nevoie de un anumit specialist îl pot găsi online, cu tot cu datele lui de contact. Citește articolul










