Subiect: furnizori internet
ACCES GRATUIT
România va introduce filtre mai stricte pentru a proteja minorii în mediul digital. Legea majoratului online a trecut de Senat
Senatul a votat recent - ca primă cameră deliberativă - proiectul de lege de protecție a minorilor pe internet, adoptând și o serie de amendamente care extind măsurile de protecție propuse inițial și stabilesc mai clar obligațiile furnizorilor de servicii online. Proiectul, inițiat de parlamentari ai alianței aflate la guvernare, urmărește instituirea unor măsuri pentru protecția minorilor împotriva conținutului dăunător, asigurându-le o bună dezvoltare fizică, mintală și morală. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Ce drepturi au utilizatorii la instalarea serviciilor de telefonie fixă, internet sau televiziune, potrivit ANCOM
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a făcut, recent, o informare publică privind drepturile pe care consumatorii le au atunci când vine vorba de instalarea serviciilor de telefonie, internet sau televiziune. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Fișa de sinteză:
Clienții trebuie să primească de la operatorii TV și de internet, înainte de semnarea contractului, toate detaliile ofertei
Înainte de a semna un contract de telefonie, internet sau TV, furnizorii de astfel de servicii sunt obligați să ofere clienților o fișă de sinteză. Acest document, standardizat la nivel european, trebuie să prezinte într-un mod simplu și clar toate detaliile contractului (prețuri, servicii, durata contractului etc.). Citește articolul
ACCES GRATUIT
Ce trebuie să faci dacă vrei să reziliezi anticipat un contract de telefonie ori de internet
Decizia de a renunța la servicii ori de a schimba furnizorul de telefonie mobilă implică, în mod obișnuit, încetarea contractului existent. Acest proces este guvernat de clauzele contractuale specifice fiecărui furnizor, însă există anumite aspecte generale pe care este important să le cunoști. Citește articolul
ACCES GRATUIT
UPDATE Clienții vor primi despăgubiri dacă schimbarea furnizorului de telefonie sau internet nu se face în maximum o zi lucrătoare. Valoarea lor va fi stabilită de ANCOM
Portarea numărului de telefon mobil și schimbarea furnizorului de internet vor trebui să se facă în maximum o zi lucrătoare, iar furnizorii care nu se achită de această obligație vor trebui, pe lângă suportarea de amenzi aplicate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), să ofere și despăgubiri clienților. Noile obligații se regăsesc într-o lege care se va aplica de duminică și care schimbă cadrul legislativ al comunicațiilor electronice. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Retrospectiva 2020
Contractele clienţilor cu băncile şi despăgubirile pasagerilor pentru zborurile anulate - principalele decizii cu impact asupra consumatorilor luate de CJUE în 2020
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a luat în acest an mai multe hotărâri cu impact asupra consumatorilor, fie că este vorba de contractele pe care aceştia le au cu băncile, fie că este vorba de recompensarea primită în cazul unui zbor amânat sau anulat. Citește articolul
ACCES GRATUIT
CJUE: Furnizorii de internet nu pot fi obligați, ca regulă, să rețină sau să transmită, preventiv, datele de trafic sau de locație autorităților
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis, recent, că statele membre ale Uniunii Europene (UE), deci inclusiv România, nu pot să prevadă obligații generale pentru furnizorii de internet de a le trimite autorităților date de trafic pe internet sau date privind locația beneficiarilor serviciilor de internet, chiar dacă scopul e prevenirea criminalității sau se au în vedere interese de securitate națională. Astfel de obligații ar putea fi impuse, excepțional, doar dacă există pericole concrete și, în anumite situații specifice, dacă sunt luate suficiente măsuri de garanție cu privire la drepturile persoanelor vizate de acele date. Citește articolul
ACCES GRATUIT
ANCOM: De ce să ții cont înainte de rezilierea unui contract de servicii
Înainte de a solicita încetarea unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de telefonie, internet sau televiziune, utilizatorii ar trebui mai întâi să țină cont de anumite aspecte din contractul respectiv, conform sfaturilor Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). În comunicat, ANCOM oferă și alte informații la care utilizatorii ar trebui să fie atenți în ceea ce privește încetarea contractului. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Andreea Vrabie, Asistent Marketing, avocatnet.ro
25 Aprilie 2019 | 2 | 12406 | Timp de citire: 2 min.
Un acord verbal telefonic nu-i de-ajuns pentru modificarea unui contract de telefonie, televiziune sau internet
25 Aprilie 2019 | 2 | 12406 | Timp de citire: 2 min.
Românii trebuie să știe că mai au de parcurs niște pași după ce au acceptat, în cadrul unei convorbiri telefonice, o ofertă pentru serviciile de telefonie mobilă, internet sau televiziune. Exprimarea acordului verbal nu este de ajuns pentru a se încheia un contract la distanță. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Ce trebuie să ştii despre perioada minimă a contractului de telefonie, internet sau TV
Nu de puţine ori, utilizatorii de telefonie mobilă, internet sau televiziune au diverse nemulţumiri în relaţia cu furnizorii de astfel de servicii. Din acest motiv, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pune la dispoziţia românilor o serie de informaţii şi sfaturi utile, pentru a evita apariţia unor neînţelegeri între clienţi şi furnizori, precum şi pentru prevenirea unor abuzuri din partea companiilor. Citește articolul










