Utilizatorii ar trebui să verifice și să țină cont de clauzele contractuale pe care le-a acceptat atunci când a încheiat un contract cu un furnizor de telefonie, internet sau televiziune, înainte de a solicita încheierea contractului. Această informație se regăsește într-un comunicat de presă publicat recent pe pagina oficială ANCOM, în care se mai specifică și alte lucruri pe care ar trebui să le ai în vedere înainte să soliciți încetarea unui contract.
În primul rând, dacă vrei să încetezi un contract pe care îl ai cu un furnizor de astfel de servicii, ar trebui să verifici dacă perioada contractuală inițială a expirat, iar în caz contrar, să vezi ce penalități ți se vor aplica dacă soliciți încetarea contractului înainte ca perioada inițială să expire.
Totodată, ar trebui să ții cont și de termenul şi modalităţile în care se poate depune o cerere de încetare a contractului, precum și de termenul în care este operată efectiv încetarea contractului (de exemplu, 30 de zile de la data depunerii cererii de către utilizator).
De asemenea, unii furnizori oferă posibilitatea ca solicitarea de încetare a contractului să fie adresată și telefonic, însă în comunicat, ANCOM te sfătuiește să faci o cerere scrisă pe care să o transmiți prin poștă, cu confirmare de primire, sau pe care să o depui direct la punctul de lucru al furnizorului, întrucât această procedură este mai sigură. Un alt lucru pe care trebuie să îl iei în calcul este faptul că unii furnizori condiționează procesarea cererii de încetare a contractului de returnarea echipamentelor oferite în custodie și de plata unor eventuale datorii.
ANCOM mai menționează în comunicat și anumite obligații pe care le au furnizorii de servicii de telefonie, internet și televiziune. Mai exact, potrivit Deciziei ANCOM nr. 158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali, aceștia sunt obligați să publice pe site-urile proprii următoarele:
- informații legate de încetarea contractelor încheiate cu utilizatorii finali;
- informații privind demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a obține încetarea contractului;
- adresa de e-mail, adresa poștală și numărul de telefon/fax, la care utilizatorul poate transmite cererea de încetare a contractului;
- formulare/cereri-tip, dacă se solicită completarea acestora, precum și informații legate de modalitățile prin care utilizatorii pot intra în posesia lor, dacă este cazul;
- informații legate de penalitățile care pot fi aplicate în cazul încetării anticipate a contractului, dacă astfel de penalități sunt percepute.
În cazul în care un furnizor nu dă curs cererii de încetare a contractului, te poți adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, iar dacă observi că furnizorul nu a prevăzut în contract sau pe site informațiile legate de încetarea contractului, poți trimite sesizările la ANCOM.
Comentarii articol (1)