Înștiințarea are rolul de a clarifica drepturile utilizatorilor de servicii de telefonie fixă, internet sau televiziune și vine, conform sursei, ca un răspuns direct la numeroasele reclamații legate de întârzierile sau lipsa de transparență a operatorilor în procesul de instalare a serviciilor respective.
Conform legislației în vigoare, furnizorii au obligația de a specifica în mod clar și detaliat, în contract, care este termenul maxim pentru instalarea serviciului (acesta nefiind reglementat de legislația în vigoare), alături de orice tarife aplicabile pentru activare, conectare sau instalare.
Deși termenul de instalare este stabilit individual de fiecare companie, înscrierea acestuia în contract îi conferă caracter obligatoriu. Prin urmare, este important de menționat faptul că, pentru eventuale reclamații sau solicitări de despăgubiri, doar termenul prevăzut în scris, în contract, este valid, chiar dacă în practică serviciile pot fi activate mai rapid.
De asemenea, consumatorii care doresc să își mute serviciile la o altă adresă trebuie să verifice condițiile contractuale și disponibilitatea rețelei furnizorului în noua locație.
În situația în care furnizorul nu respectă termenul de instalare agreat, consumatorii trebuie să parcurgă un prim pas obligatoriu, și anume să depună o reclamație directă la compania respectivă. Dacă sesizarea nu este soluționată în mod satisfăcător, ei se pot adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor pentru nerespectarea clauzelor contractuale și pentru a solicita despăgubiri. În cazul specific în care contractul nu prevede deloc un termen maxim de instalare sau omite menționarea tarifelor, reclamația, însoțită de o copie a contractului, trebuie adresată direct către ANCOM.
avocatnet.ro a tratat materia drepturilor pe care le au consumatorii acestui tip de servicii într-o serie de materiale dedicate subiectului. Astfel, despre încheierea contractelor de telefonie, internet sau televiziune la distanță puteți citi mai multe detalii aici, iar despre drepturile pe care le au consumatorii în cazul încheierii unor astfel de contracte, în acest articol.
În ceea ce privește rezilierea anticipată a unui contract de astfel de servicii de comunicații, poți afla detalii de aici.
Comentarii articol (0)