Fondul pentru IMM-uri „Ideas Powered for Business” este o schemă de subvenții în valoare de 20 de milioane de euro creată pentru a ajuta întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) să aibă acces la drepturile lor de proprietate intelectuală. Schema se adresează tuturor IMM-urilor eligibile din toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene (UE). Citește articolul
Contextul pandemic a reprezentat pentru foarte multe business-uri transferarea acestora din mediul offline în mediul online. Prin urmare, numărul depunerilor de mărci a crescut considerabil deoarece managerii au conștientizat importanța protejării acestora datorită expunerii. Totuși, recomandarea specialiștilor de proprietate intelectuală este să se folosească un serviciu de monitorizare a mărcii. Citește articolul
Start-up-urile tehnologice nu ar trebui să neglijeze aspectele ce țin de proprietatea intelectuală (IP) la început, chiar dacă ele pot părea costisitoare, iar gestionarea chestiunilor de IP ale business-ului de unul singur poate fi o greșeală. Avantajul unei atenții acordate la început și proprietății intelectuale create în acel business este în principal de ordin concurențial, dar nu se rezumă doar la asta. Citește articolul
O lege intrată recent în vigoare a modificat cadrul legislativ aplicabil mărcilor și indicațiilor geografice, aducând, printre altele, o serie de drepturi noi pentru titularii de mărci. Însă o modificare majoră este reprezentată de faptul că, de acum, nu mai este necesar ca o marcă să fie reprezentantă grafic. Cu alte cuvinte, de acum, este posibilă și înregistrarea altor tipuri de mărci, cum sunt cele sonore, de exemplu. Citește articolul
Domeniul proprietății intelectuale, pe cât este de important, pe atât este de puțin înțeles de către o bună parte din entitățile care își desfășoară activitatea în domeniul e-commerce. Trebuie menționat faptul că acest domeniu al e-commerce-ului este diferit față de orice alt model de business, baza fiind realizată prin vânzarea produselor și a serviciilor, dar cu o implicație majoră a domeniului proprietății intelectuale. Citește articolul
Cu toate că mulți dintre noi refuză să accepte nivelul de acaparare al tehnologiei asupra vieții noastre cotidiene, trebuie să ținem pasul cu noutățile din acest domeniu, fie că vrem, fie că nu vrem. Un astfel de exemplu are legatură cu domeniul proprietății intelectuale și inteligența artificială. Dacă ai un business în domeniu sau vrei să investești în genul acesta de tehnologie, cu siguranță te interesează ce provocări poți întâmpina din punctul de vedere al proprietății intelectuale. Citește articolul
Așa cum, uneori, există riscul ca anumite bunuri să fie afectate dincolo de orice posibilitate de reparație, dacă se așteaptă până o instanță pronunță o hotărâre cu privire la o astfel de situație, se poate întâmpla și ca drepturile de proprietate intelectuală ale unei persoane (sau ale unei persoane care le exercită cu permisiunea titularului) să fie afectate puternic. De aceea, în Codul de procedură civilă a fost inserată o procedură specială cu privire la apărarea provizorie a astfel de drepturi. Citește articolul
Numărul depunerilor de mărci a crescut foarte mult în ultimii ani ca urmare a expunerii în mediul online de unde brandurile pot ajunge foarte ușor la consumatorii finali. Conform Organizației Mondiale de Proprietate Intelectuală (World Intellectual Property Office - WIPO) înregistrările de mărci noi au crescut, în lume, între 6% și 8% în ultimii 2 ani. Citește articolul
Persoanele fizice care obţin venituri din drepturi de autor și drepturi conexe dreptului de autor, brevete de invenție, desene și modele, mărci și indicații geografice, topografii pentru produse semiconductoare și altele asemenea şi sunt remunerate în baza unui contract de cesiune a drepturilor de autor datorează pentru veniturile astfel obţinute impozit la bugetul de stat. Prezentăm în cele ce urmează regulile privind impozitarea veniturilor din drepturile de proprietate intelectuală. Citește articolul
Rețelele sociale sunt deja un stereotip al lumii contemporane. Sunt un mijloc de promovare, un instrument de divertisment, dar ne pot conduce și către experiențe neplăcute dacă nu suntem atenți la anumite aspecte cum ar fi respectarea drepturilor de proprietate intelectuală. Citește articolul