Unul dintre actele necesare acum pentru înscrierea în cartea funciară a dreptului de proprietate asupra construcțiilor, care trebuie semnat de primar la recepția acestora, respectiv certificatul de atestare a edificării, va fi eliminat, potrivit unui proiect de lege ce ar putea fi adoptat chiar azi la Senat. Schimbarea va însemna, în practică, facilitarea procesului de înscriere în cartea funciară. Citește articolul
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Domeniul construcțiilor este unul dintre cele mai dinamice din România și a înregistrat creșteri semnificative în perioada pandemiei. Dar și în acest domeniu investitorii se confruntă cu dificultăți în respectarea cerințelor legale din cauza neconcordanțelor dintre reglementări. Un exemplu este cel legat de modul de calcul și de procedura de plată a taxei aferente autorizației de construire, pe care o datorează proprietarul înainte de începerea construcției. Cuantumul acestei taxe este de 0,5% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcții, pentru clădiri rezidențiale, și de 1% din aceeași valoare, inclusiv instalațiile aferente, pentru clădirile nerezidențiale. Citește articolul
Perioada de garanție a lucrărilor de construcții este reglementată în mai multe acte normative, așa cum a explicat pentru redacția noastră un specialist. Conform regulilor în vigoare, ea începe la data încheierii procesului-verbal de recepție la terminarea lucrărilor și durează în funcție de cum au negociat părțile, în conformitate cu legea. Momentul în care perioada aceasta expiră este important, în principal, pentru că de el depinde momentul în care se face recepția finală. Dacă sunt descoperite vicii în această perioadă, atunci comisia de recepție finală va decide să suspende recepția. Citește articolul
În zece zile de la expirarea perioadei de garanție, proprietarul construcției trebuie să organizeze recepția finală, potrivit noului regulament privind recepția construcțiilor. Actul se aplică deja din luna iulie și aduce unele noutăți față de vechiul regulament. Citește articolul
Comisia de recepție la terminarea lucrărilor dă decizii care trebuie luate obligatoriu în seamă de investitor, potrivit noului regulament privind recepția construcțiilor. Asta înseamnă că deciziile comisiei au mai mult decât un caracter de recomandare, cum era înainte. Deși cazurile de suspendare au rămas la fel, la motivele de respingere a recepției găsim o listă semnificativ mai lungă. Citește articolul
Noul regulament pentru recepția lucrărilor de construcții, în vigoare de luna trecută, stabilește mai clar chestiunile legate de componența comisiei de recepție la terminarea lucrărilor, numirea și funcționarea ei. De asemenea, se stabilește că, dacă reprezentantul unei anumite autorități propune ca recepția să nu fie admisă, chiar dacă e întrunită majoritatea, recepția va fi respinsă. Citește articolul
Noul regulament privind recepția construcțiilor, în vigoare de la finalul lunii trecute, prevede în mod expres faptul că recepția la terminarea lucrărilor trebuie să se facă în perioada în care autorizația de construire încă mai e valabilă. Prevederea aceasta nu se regăsea în vechiul regulament, însă condiția putea fi dedusă din alte prevederi legale. Despre ce riscă cei care nu respectă această condiție și ce probleme apar în legătură cu valabilitatea autorizației ne-a explicat câte ceva un specialist. Citește articolul
În vigoare de la 29 iulie 2017, noul regulament privind recepția construcțiilor nu se aplică, de principiu, decât recepțiilor care se fac de la această dată încolo. Totuși, dacă vorbim de recepții la terminarea lucrărilor care s-au făcut înainte de această dată și unde nu s-au remediat problemele arătate de comisia de recepție în termenul convenit, noul regulament se va aplica automat, cu toate consecințele care decurg privind desfășurarea recepției finale. Citește articolul
De mâine, recepția construcțiilor se va face după noi reguli, adoptate luna trecută de Executiv. Concret, modificările aduse reglementării actuale vizează componența comisiei de recepție, dar și modul în care sunt luate în considerare deciziile acesteia. Potrivit actului adoptat de Guvern, comisia va fi cea care va decide admiterea/respingerea recepției lucrărilor, iar investitorul va trebui să ia decizia în concordanță cu aceasta. Pe de altă parte, recepția finală se va face într-un termen mai scurt ca în prezent. Citește articolul