Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Printre tendințele în controalele ce vor fi desfășurate, în 2021, de inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) la persoanele fizice și juridice se numără chestiuni precum taxele salariale, tranzacțiile online, casele de marcat și prețurile de transfer. Aceste tendințe au fost prezentate, în principal, de specialiștii EY România la conferința lor anuală de fiscalitate de zilele trecute, dar ele pot fi identificate și din activitatea autorităților fiscale în anul recent încheiat. Citește articolul
Printr-un ordin oficializat joi, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a modificat procedura de comunicare cu contribuabilii prin mijloace electronice. Astfel, de-acum este posibilă transmiterea mai multor acte către autoritățile fiscale prin Spațiul Privat Virtual (SPV), nu doar a declarațiilor fiscale sau a cererilor ce vizează obținerea de date privind situația fiscală proprie, așa cum era înainte. Citește articolul
Mirela Călugăreanu, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a confirmat pentru avocatnet.ro că, cel târziu la 31 martie 2021, toate casele de marcat cu jurnal electronic vor fi conectate la sistemul de monitorizare al Fiscului. Acest lucru înseamnă că aparatele vor transmite singure organelor fiscale rapoarte și informații, nemaifiind necesară depunerea de formulare în acest scop la ANAF. Citește articolul
În contextul în care România înregistrează cel mai mare deficit la încasarea TVA din Uniunea Europeană (peste o treime din TVA nu se regăsește în visteria statului), raportarea fiscală în timp real devine mai urgentă ca niciodată. TVA ar trebui să fie ușor de colectat având în vedere că orice măsură fiscală ai aplica asupra acestei taxe are efect imediat, vizibil direct asupra bugetului de stat. Cu atât mai mult cu cât în aceste zile se vorbește despre nevoia acută de bani pentru facilități și programe de susținere a afacerilor de către guvernele de pretutindeni și, mai cu seamă, despre cele oferite de Guvernul României, confruntat cu un deficit structural, ar trebui să se dezbată și o strategie de disciplinare a pieței și de întărire a colectării TVA.
Citește articolulDincolo de ajutoarele directe pe care le-a acordat și le va acorda în viitorul apropiat pentru ca firmele să-și poată continua afacerile până la trecerea crizei coronavirusului, Guvernul mai poate ajuta și indirect. Concret, cei de la Deloitte România spun că digitalizarea în relația cu autoritățile și investițiile publice pot face, de asemenea, mult bine pentru mediul privat. Citește articolul
Dotarea cu case de marcat cu jurnal electronic sau existența documentelor de proveniență pentru bunurile vândute sunt doar două dintre chestiunile pe care le verifică inspectorii antifraudă când vin la un control inopinat la comercianții cu amănuntul. Citește articolul
Companiile care sunt supuse unei inspecții fiscale în această perioadă ar trebui să aibă o relație corectă cu inspectorii de stat. În esență, Mircea Dumitrașcu, partener la Darian DRS Tax, recomandă ca firmele să pună la dispoziție numai ceea ce li se cere, să includă în discuțiile cu autoritățile numai persoane competente și să facă tot posibilul să fie mereu la curent cu derularea inspecției fiscale. În plus, în partea a doua a articolul am indicat și câteva dintre direcțiile de control pe care le au autoritățile în prezent. Citește articolul
Începând de la 1 iulie 2020, companiile vor începe mult-așteptatul proces de conectare a caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul național de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), conform unui ordin oficializat azi. Astfel, Fiscul a stabilit ca până la 31 ianuarie 2021 să fie conectate toate casele de marcat folosite de companii. Potrivit legislației actuale, cine va rata cele două mari termene de conectare a aparatelor de marcat va risca amenzi de până la 10.000 de lei. Citește articolul
Procesul de digitalizare prin care trece Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) în acest an va însemna, pentru contribuabili, mai puține controale pe teren și mai multe verificări în mediul electronic, începând din 2021. Cel puțin în cazul companiilor corecte ar trebui să fie așa, dacă ne luăm după opiniile autorităților și ale specialiștilor. Citește articolul
În condițiile actuale, în care o bună parte a activității comerciale s-a mutat în spațiul online, o firmă care vrea să treacă la comerțul pe internet ar trebui să cunoască implicațiile fiscale ale mutării, avertizează specialiștii PwC România. Citește articolul