Operațiunile în care plata achiziției și plata primită în urma vânzării ulterioare se desfășoară prin numerar este a treia categorie de situații susceptibile să apară în practică odată cu implementarea sistemului split TVA și ale cărei implicații le prezentăm astăzi pe larg. Sistemul de plată defalcată a TVA (cunoscut mai bine ca split TVA) presupune folosirea, de la 1 ianuarie 2018, a unui cont special numai pentru încasarea și plata taxei pe valoarea adăugată. În perioada octombrie - decembrie 2017, sistemul va fi opțional. Citește articolul
Aplicarea obligatorie a sistemului de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (denumită și split TVA) reprezintă principala preocupare a mediului de afaceri în această perioadă. Atât antreprenorii, cât și consultanții fiscali, contabilii și alți specialiști reclamă că implementarea acestui mecanism de plată va avea efecte negative asupra întreprinderilor mici și mijlocii, generând o pierdere a lichidității și o creștere a birocrației. Totuși, există soluții pentru evitarea (cel puțin parțială a) aplicării split TVA, iar în articolul de astăzi vă prezentăm cinci dintre acestea. Citește articolul
În contextul în care implementarea sistemului plății defalcate a taxei pe valoarea adăugată, cunoscut și ca split TVA, va presupune deschiderea unui cont dedicat TVA de către toate firmele înregistrate în scopuri de TVA, am stat de vorbă cu câțiva specialiaști pentru a afla dacă aceste detalii vor trebui să se regăsească și pe facturile emise odată cu aplicarea noului mecanism. Citește articolul
Introducerea sistemului de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată, cunoscut și ca split TVA, va implica muncă suplimentară pentru implementarea tehnică, sunt de părere specialiștii. Astfel, lucrurile se vor complica semnificativ pentru firmele ce aplică mai multe cote de TVA sau pentru cele care lucrează mai ales cu numerar, de exemplu. Totodată, aplicarea split TVA va crește nevoia de investiții în afaceri. Citește articolul
Operațiunile în care plata achiziției unui bun și vânzarea ulterioară a acestuia se desfășoară prin virament bancar este una dintre cele trei categorii de situații susceptibile să apară în practică odată cu implementarea sistemului split TVA. Din acest motiv, astăzi explicăm pe larg cum se vor desfășura achizițiile și vânzările ulterioare prin virament bancar. Citește articolul
În contextul în care sistemul plății defalcate a TVA va putea fi aplicat de la 1 octombrie 2017 de către firmele doritoare, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a creat, pe site-ul propriu, posibilitatea contribuabililor de a-și afla atât propriul cont IBAN de TVA, cât și conturile partenerilor de afaceri. Fiecare firmă înregistrată în scopuri de TVA va avea cel puțin un cont special pentru încasarea și plata taxei, deschis de Trezoreria statului în mod gratuit și pentru care nu vor fi percepute comisioane. Citește articolul
Magazinele online care vând produse pentru care există posibilitatea de retur ar putea avea probleme odată cu implementarea sistemului split TVA. Practic, dacă clienții vor returna produsele după mai mult de șapte zile lucrătoare de la achiziție, firmele se vor găsi fie în situația de a acoperi din fondurile proprii TVA-ul, fie în situația de a aștepta aprobarea Fiscului pentru a transfera banii din contul de TVA către consumatori. În primul caz vorbim de o problemă temporară cu lichiditatea, iar în al doilea - de birocrație suplimentară. Citește articolul
Aplicarea sistemului split TVA din ianuarie 2018 a alertat mediul de afaceri, fiind principalul subiect de discuție al antreprenorilor, contabililor, consultanților fiscali și alți specialiști. Plata defalcată a TVA-ului va avea consecințe negative asupra lichidității companiilor, a costurilor operaționale și va genera o birocrație excesivă. De aceea, una dintre opțiunile luate în calcul pentru evitarea sau cel puțin diminuarea efectelor acestei măsuri o reprezintă divizarea activității unei companii existente prin înființarea mai multor întreprinderi neplătitoare de TVA. Citește articolul
Din contul special de TVA al firmelor înregistrate în scopuri de taxă se vor putea face, în principiu, numai operațiuni către alte conturi de TVA sau către bugetul de stat. Totuși, sumele din contul de TVA vor putea fi transferate, în anumite condiții, și în contul curent al firmelor, însă numai cu o aprobare prealabilă din partea Fiscului. Citește articolul
Firmele plătitoare de TVA sunt încurajate să aplice sistemul plății defalcate a TVA (split TVA) și înainte de implementarea sa obligatorie, adică 1 ianuarie 2018, prin acordarea unor facilități fiscale. Astfel, exprimarea opțiunii în acest sens se face între 1 octombrie și 31 decembrie 2017, printr-o notificare transmisă Fiscului. Cu alte cuvinte, vei putea beneficia de reducerea cu cinci puncte procentuale a impozitului aferent ultimului trimestru din an și dacă optezi pentru aplicarea mecanismului chiar spre finalul anului. În a treia zi de Crăciun, să zicem. Citește articolul