Vineri, 22 octombrie 2004, la Romexpo, in cadrul Targului International de Turism, in prezenta domnului Nicu Radulescu, Presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism, s-a desfasurat Seminarul Marca Q - sistem de certificare a calitatii serviciilor hoteliere din Romania".
In cadrul seminarului derulat sub patronajul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului prin Autoritatea Nationala pentru Turism a avut loc lansarea ghidului „Marca Q- Model de bune practici pentru implementarea si certificarea calitatii serviciilor hoteliere din Romania".
La eveniment au participat reprezentanti din partea Autoritatii Nationale pentru Turism, directori si proprietari de unitati hoteliere, reprezentanti ai Federatiei Industriei Hoteliere din Romania, ai Asociatiei „Turism, Hotel, Restaurant, Consulting Group" precum si specialisti in domeniul calitatii serviciilor hoteliere.
Tematica acestui seminar a avut in vedere prezentarea proiectului „Marca Q- Model de bune practici pentru implementarea si certificarea calitatii serviciilor hoteliere din Romania", precum si necesitatea introducerii unui sistem de management al calitatii serviciilor in unitatile hoteliere din Romania.
Scopul acestui sistem este de a imbunatati calitatea serviciilor prestate de unitatile hoteliere pentru a creste nivelul de satisfactie a clientilor, precum si posibilitatea utilizarii acestui simbol pentru promovarea si recunoasterea hotelurilor pe plan national si international.
Obiectivul sistemului de certificare a calitatii serviciilor hoteliere din Romania este de a pune in practica un set nou de reglementari privitoare la calitatea serviciilor prestate de unitatile hoteliere din Romania pentru:
- dotarea unitatilor hoteliere cu un sistem de evaluare intern si extern, care sa actioneze ca un instrument eficace de management, pentru garantarea calitatii serviciilor prestate;
- constituirea unei baze de actiune continua, prin adaptarea sistemului de management la noile nevoi, asteptari si cerinte ale clientilor.
„Criteriile de aderare la Uniunea Europeana, cresterea concurentei pe plan national si international, dar mai ales cresterea exigentei clientilor, obliga operatorii din domeniul hotelier sa recurga la noi instrumente de marketing si management. Pentru a veni in sprijinul operatorilor din domeniul hotelier, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului prin Autoritatea Nationala pentru Turism a considerat necesara editarea brosurii „Marca Q- Model de bune practici pentru implementarea si certificarea calitatii serviciilor hoteliere din Romania". Brosura se adreseaza operatorilor din turism si are drept scop obtinerea unui feed-back final de la hotelieri, in vederea elaborarii conditiilor si criteriilor de certificare a calitatii serviciilor hoteliere pentru acordarea marcii „Q"", a declarat Nicu Radulescu, Presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism.
Comentarii articol (0)