Guvernul a amanat, astfel, cu 2 ani, introducerea cartii electronice de identitate, intrucat indeplinirea acestui obiectiv este conditionata de modernizarea Sistemului National Informatic de Evidenta a Populatiei (SNIEP).
Incepand cu data de 1 iulie 2010, se va realiza platforma-pilot pentru constituirea sistemului informatic pentru emiterea cartii electronice de identitate.
Conform noului act normativ, autoritatile centrale si locale, precum si serviciile descentralizate judetene, au obligatia de a se dota cu echipamentele si programele informatice necesare pentru ca cetatenii sa poata folosi fara restrictii cartea electronica de identitate, astfel:
- pana la 31 decembrie 2012, in municipiile resedinta de judet
- pana la 31 decembrie 2013, in celelalte municipii si orase
- pana la 31 decembrie 2014, in comune
Masura luata de Guvern vine ca urmare a faptului ca tehnologia actuala a SNIEP nu permite actualizarea in timp real a datelor personale, iar nivelul de aplicabilitate al actualului sistem nu mai poate fi extins, fapt care impiedica implementarea unor noi aplicatii, specifice cartii electronice de identitate.
Totodata, implementarea si gestionarea cartii electronice de identitate presupune realizarea Centrului National Unic de Personalizare a Cartilor Electronice de Identitate, asigurarea infrastructurii necesare serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, intretinere suport sau training-ul personalului.
Ordonanta Guvernului nr. 69/2002, in forma initiala, prevedea introducerea cartii electronice de identitate la 1 ianuarie 2003. In 2004, prin Ordonanta de Guvern, termenul a fost amanat pana la 1 ianuarie 2006. In 2005, Ordonanta Guvernului nr. 69/2002 a fost modificata, iar termenul pentru introducerea cartii electronice de identitate a fost stabilit pentru 1 ianuarie 2009.
Cartea electronica de identitate va contine date atat in format tiparit, cat si in forma electronica. De asemenea, actualele carti de identitate vor putea fi folosite pana la expirarea valabilitatii lor.
ACCES GRATUIT
avocatnet.ro
Timp de citire: 2 min.
Cartile electronice de identitate, amanate pana in 2011
Salvează articol Îl poți citi, ulterior, când ai timp.
Timp de citire: 2 min.
Cartile electronice de identitate vor fi introduse incepand din data 1 ianuarie 2011, potrivit unei Ordonante de Urgenta adoptate in sedinta de marti a Executivului.
Articolul continuă mai jos
Evenimente avocatnet.ro
Ora 11:00, 10 Decembrie 2025
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
Ora 11:00, 16 Decembrie 2025
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro

Comentarii articol (0)