ACCES GRATUIT
Guvernul pregateste noi reglementari privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate
Guvernul a aprobat, in sedinta de saptamana trecuta, proiectul de Lege privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate, initiat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDTR). Astfel, pana la 1 mai 2011, toate formele de publicitate vor trebui sa fie in conformitate cu noile reglementari, urmand ca autoritatile locale sa demareze organizarea de licitatii pentru amplasamentele destinate mijloacelor de publicitate.
Articolul continuă mai jos
Discuții practice LIVE
Participă la webinariile și conferințele avocatnet.ro
„Ne-am indeplinit o obligatie pe care ne-am asumat-o, aceea ca pana la finalul anului sa avem un cadru national care sa poata fi aplicat la nivelul fiecarei autoritati publice locale, prin regulamente locale”, a declarat ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea.
Dupa intrarea in vigoare a proiectul de lege-cadru privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate, autoritatile administratiei publice din teritoriu vor elabora Regulamente locale, in colaborare cu specialisti din domeniul arhitecturii, urbanismului si cu reprezentanti ai industriei de outdoor.
„Speram ca pe viitor, in 60 de zile, asa cum prevede legea, fiecare dintre autoritatile publice locale care au astfel de activitati pe teritoriul lor sa aiba un nou regulament, in baza caruia sa porneasca o activitate de publicitate stradala civilizata si care sa nu fie numai in interesul agentilor economici si al firmelor de publicitate, ci si in interesul cetatenilor, locuitorilor din localitatile respective” a exprimat Elena Udrea un deziderat al MDTR, subliniind ca Regulamentele locale ar putea fi mai restrictive decat cadrul general.
Ministrul Dezvoltarii a enumerat ratiunile care au stat la baza elaborarii actului normativ, inclusiv raspunderea Romaniei de a respecta, in calitate de semnatar, principiile Cartei de la Leipzig pentru Orase Europene Durabile, si a enumerat cateva dintre cele mai importante modificari in ceea ce priveste amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate.
Astfel, va fi interzisa publicitatea in centrele istorice ale oraselor. „De asemenea, exista restrictii privitoare la distanta dintre panouri, la suprapunerea intr-o anumita zona a mai multor forme de publicitate. De exemplu, mesh-urile, bannerele nu mai pot fi folosite in zonele in care exista publicitate prin panouri stradale” a exemplificat Elena Udrea.
Totodata, Inspectoratul de Stat in Constructii va controla respectarea prevederilor legii mentionate si va acorda sanctiuni in cazurile de incalcare a acestora.
Pana la 1 mai 2011, toate formele de publicitate vor trebui sa fie in conformitate cu noile reglementari, urmand ca autoritatile locale sa demareze organizarea de licitatii pentru amplasamentele destinate mijloacelor de publicitate.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (1)