KPMG International a realizat un sondaj cu peste o mie de lideri ai unor companii comerciale din 10 tari din Europa, inclusiv Romania activand in 12 sectoare ale economiei, iar concluziile studiului au demonstrat ca exista diferente intre prioritatile managerilor.
Astfel, potrivit sondajului, 62% dintre managerii romani participanti au considerat ca ”adoptarea unei abordari strategice si coordonate fata de risc” ocupa primul loc in lista de prioritati. Un numar semnificativ de lideri in domeniul afacerilor din Romania au fost de parere ca ”inglobarea unei strategii de management al riscurilor in strategia generala” are o importanta deosebita.
De asemenea, o proportie ridicata de respondenti au considerat ca ”exploatarea potentialului prezentat de pietele emergente” joaca un rol important.
Un procent de 20% dintre liderii in afaceri din Romania au fost de parere ca prioritara este ”dezvoltarea unei viziuni pentru viitor”.
”Accentul pe care liderii romani in afaceri il pun pe managementul riscului este o reflectare a perioadei dificile prin care trecem. Aceasta este prima mare recesiune prin care a trecut Romania in perioada de dupa 1989, si multe companii au avut de suferit. Acestea au fost nevoite sa invete sa evalueze riscurile cu care se confrunta si sa adopte strategii pentru a gestiona aceste riscuri in viitor. Dar a fost o experienta utila, pentru ca acele companii care au supravietuit recesiunii se afla acum intr-o pozitie mult mai robusta pentru a putea reusi in conditii economice favorabile, dar si mai putin favorabile”, a explicat Daniela Nemoianu, Executive Partner la KPMG Romania.
In ceea ce priveste celelalte state europene, dezvoltarea s-a situat pe primul loc ca importanta pentru managerii din Belgia (61 %), Olanda (56 %), Marea Britanie (56 %) si Grecia (50 %).
In total, 46 % dintre liderii in afaceri au declarat ca elaborarea strategiilor de dezvoltare ocupa primul loc in prioritatile lor.
Companiile mici care au indicat ca elaborarea strategiilor de dezvoltare ocupa primul loc in prioritatile lor (53 %) au fost mai numeroase decat companiile mari (40%) care au indicat acelasi lucru.
Dezvoltarea s-a situat pe primul loc ca prioritate in 10 dintre cele 12 sectoare analizate - primele fiind domeniul electronic, software si servicii (61 %), urmate de domeniul alimentar, bauturi si consumabile (58 %), industria constructoare de masini (53 %) si energie (52 %).
Comentarii articol (0)