ACCES GRATUIT
Sistemul National Integrat privind actele de identitate va costa peste 26 milioane de lei
Sistemul National Integrat privind actele de identitate va fi implementat in 19 luni si va costa 26,6 milioane de lei, din care aproape 21,5 milioane de lei reprezinta fonduri nerambursabile, contractul de finantare a proiectului fiind semnat marti de ministrii Internelor si Comunicatiilor.
Articolul continuă mai jos
“Ministrul Comunicatiilor, Valerian Vreme, a semnat, marti, 01 martie, 2011, alaturi de Ministrul Administratiei si Internelor, Constantin Traian Igas, contractul de finantare din fonduri structurale pentru proiectul <<Sistem National Integrat de Introducere si Actualizare a Informatiilor Legate de Evidenta Persoanelor>>, potrivit unui comunicat al Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI).
Valoarea totala a proiectului este de peste 26,6 milioane lei, din care aproximativ 21,5 milioane lei reprezinta valoarea asistentei nerambursabile. Perioada de implementare a proiectului este de un an si sapte luni.
Obiectivul Sistemului National Integrat de Introducere si Actualizare a Informatiilor Legate de Evidenta Persoanelor reprezinta emiterea si gestiunea actelor de identitate in conformitate cu legislatia României si cu recomandarile Uniunii Europene.
“Sistemul va oferi posibilitatea interconectarii cu celelalte sisteme informatice nationale, din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, dar si ale beneficiarilor externi”, se mai precizeaza in comunicat.
Aplicatia informatica va permite eliberarea sau emiterea de diverse certificate, adeverinte prin care sa certifice cetatenia, datele de identitate, domiciliul, precum si comunicarea catre diverse institutii si autoritati publice a datelor de identitate si domiciliul anumitor persoane.
De asemenea, sistemul va facilita eliberarea documentelor de identitate: carte de identiate, certificat de stare civila, pasaport, inregistrarea si radierea auto sau identificarea modificarilor survenite in bazele de evidenta a persoanelor privind actualizari de date si informatii despre anumite persoane.
Prin intermediul portalului, se vor asigura verificari de catre structurile din domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale, in bazele de date centrale de evidenta a persoanelor privind forma si continutul pasapoartelor, permiselor de conducere, actelor de identitate.
Totodata, prin aplicatia de emitere a certificatelor de cazier judiciar, implementata la nivelul judetelor si localitatilor, se urmareste eficientizarea actualelor fluxuri de informatii, prin modificarea arhitecturii sistemului si a bazelor de date.
Reprezentantii MCSI au precizat ca 70 de persoane vor fi instruite pentru utilizarea sistemului.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)