Datele ANPC arata ca, in perioada 2 – 6 mai, au fost controlati , la nivel national, 846 de operatori economici a caror activitate era comercializarea directa sau on-line a florilor, plantelor de apartament si de gradina, ornamentelor florale si a altor materiale destinate intretinerii acestora - pamant de flori, ingrasamant, produse pentru ingrijirea plantelor.
In total, au fost aplicate aproape 500 de amenzi contraventionale in valoare de 989.100 lei.
De asemeneam, comisarii ANPC au dat aproximativ 400 de avertismente si au dispus 478 masuri de oprire temporara de la comercializare pentru produse in valoare de 1,5 milioane lei.
Mai mult, s-au dispus si opt masuri de oprire definitiva de la comercializare pentru produse in valoare de 1961 lei, dupa cum precizeaza comunicatul citat.
In cazul vanzarii directe, principalele deficiente constatate de reprezentantii ANPC au fost lipsa elementelor de identificare si caracterizare ale produselor, precum si abateri privind traducerea in limba romana a informatiilor oferite consumatorilor.
La vanzarea online, cele mai multe abateri s-au referit la informarea consumatorilor. Potrivit ANPC, la produsele vandute on-line, producatorul/distribuitorul/vanzatorul trebuie sa informeze consumatorii despre: denumirea florilor autohtone si exotice, a plantei din ghiveci etc, denumirea ornamentului verde, modul in care se poate cumpara de pe website (pasii care trebuie parcursi: autentificare, stabilirea adresei de livrare, confirmarea comenzii prin afisarea facturii proforme generate automat, alegerea modalitatii de plata), conditiile de livrare.
Comentarii articol (0)