OUG nr. 50/2008 a suferit modificari de – nici mai mult, nici mai putin – cinci ori, prin:
• OUG nr. 208/2008, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, Nr. 825 din 8 decembrie 2008;
• OUG nr. 218/2008 publicata in Monitorul Oficial, Partea I, Nr. 836 din 11 decembrie 2008;
• OUG nr. 7/2009 publicata in Monitorul Oficial, Partea I, Nr. 103 din 19 februarie 2009;
• Legea nr. 329/2009 publicata in Monitorul Oficial, Partea I, Nr. 761 din 9 noiembrie 2009;
• OUG nr. 118/2010 publicata in Monitorul Oficial, Partea I, Nr. 888 din 30 decembrie 2010.
Sistemul, insa, parea a fi functional intr-o forma sau alta. Desigur, existau nemultumiri, precum si restituiri de taxe.
Insa, dupa ce, in luna aprilie, Curtea de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) a atras atentia asupra faptului ca taxa pe poluare instituita prin OUG nr. 50/2008 (variant initiala) si aplicata la prima inmatriculare a autovehiculelor in Romania este contrara dreptului Uniunii, prevederile sale netinand cont de vechimea masinii sau de tara lor de provenienta, s-a simtit nevoia crearii unui mecanism logic care sa corespunda atat necesitatilor cumparatorilor de masini, cat si imperativelor europene.
Ministerul Mediului si Padurilor a anuntat infiintarea unei comisii speciale care va modifica – din nou – metoda de calcul a taxei. Astfel, in premiera, un proiect de lege, care abroga OUG nr. 59/2011, a fost supus dezbaterii publice la mijlocul lunii iunie, prevederile sale urmau sa se aplice incepand cu 1 iulie 2011. Insa, vacanta parlamentara a facut imposibila intrarea in vigoare a reglementarilor propuse la data specificata.
Astfel ca, azi, 6 iulie 2011, avem legea de aprobare a OUG nr. 50/2008 cea mult contestata, precum si alte promisiuni legate de un alt act normativ care sa stabileasca concret sistemul de taxare.
Conform Mediafax, Guvernul va lua o decizie privind varianta anuntata a taxei auto in urmatoarele doua saptamani, insa in comitetul interministerial a aparut o noua idee, aceea a introducerii unei taxe generale de poluare pentru toate autoturismele.
“Raman la ideea de a introduce o taxa de poluare cu ocazia inmatricularii masinii in Romania, dar, in comitetul interministerial, am discutat si despre o alta varianta: aceea a introducerii, pe viitor, a unei taxe generale de poluare, o taxa anuala care sa inlocuiasca taxa de prima inmatriculare", a spus ministrul Mediului, citat de Mediafax.
ACCES GRATUIT
Ioana Vlad
Timp de citire: 2 min.
Taxa auto, o poveste fara sfarsit
Salvează articol Îl poți citi, ulterior, când ai timp.
Timp de citire: 2 min.
In 2008, Guvernul Tariceanu instituise, prin OUG nr. 50/2008, taxa pe poluare pentru autovehicule, urmand ca, trei ani mai tarziu, sa fie adoptata, respectiv promulgata, si legea de aprobare a ordonantei respective. Mai mult decat atat, odata cu acest act normativ, au trecut de votul parlamentarilor si semnatura presedintelui alte doua legi de aprobare a unor ordonante de modificare a OUG nr. 50/2008. Povestea taxei auto, insa, nu este nici pe departe in stadiul final.
Articolul continuă mai jos
Evenimente avocatnet.ro
Ora 11:00, 4 Decembrie 2025
Biriș Goran SPARL
Evaluarea performanței angajaților și concedierea pentru necorespundere profesională
Vreau să particip
Biriș Goran SPARL
Evaluarea performanței angajaților și concedierea pentru necorespundere profesională
Vreau să particip
Ora 11:00, 10 Decembrie 2025
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
Ora 11:00, 16 Decembrie 2025
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro

Comentarii articol (10)