Incepand cu data de 6 februarie 2012 activitatea de inregistrare in registrul comertului se va desfasura pe noul sistem informatic integrat realizat in cadrul proiectului “Servicii on-line ( de eguvernare) oferite de ONRC pentru comunitatea de afaceri prin intermediul unui portal dedicat”, finantat din fonduri structurale, Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice, Axa Prioritara III Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor pentru Sectoarele Privat si Public, Domeniul Major de Interventie 2 Dezvoltarea si Cresterea Eficientei Serviciilor Publice Electronice, Operatiunea 1 Sustinerea Implementarii de Solutii de e-Guvernare si Asigurarea Conexiunii la Broadband, acolo unde este necesar.
Pentru a implementa noul sistem, intre 26 ianuarie si 3 februarie 2012 se va suspenda activitatea de lucru cu publicul, respectiv activitatea de primire la ghiseu si prin SFEI ( Sistem Formulare Electronice Inteligente ), a cererilor de inregistrare in registrul comertului (inmatriculari, mentiuni, radieri, depuneri si/sau mentionari acte, etc.).
In plus, intre 30 ianuarie si 3 februarie se suspenda si serviciul de verificare disponibilitate si/sau rezervare denumire firma, emblema, verificare unicitate sediu social, asociat unic.
Astfel, in aceasta perioada nu se solutioneaza nicio cerere de inregistrare in registrul comertului.
Toate cererile de inregistrare in registrul comertului se vor primi in regim de corespondenta, in registratura generala, urmand sa fie inregistrate in registrul comertului, incepand cu data de 6 februarie 2012, pe noul sistem informatic, esalonat, in functie de data primirii in registratura generala, dar nu mai tarziu de data de 10 februarie 2012.
Toate cererile de inregistrare in registrul comertului primite prin corespondenta in perioada 26 ianuarie 2012 – 03 februarie 2012 vor fi prelucrate incepand cu data de 06 februarie 2012, pe noul sistem informatic.
Solicitantii vor fi instiintati cu privire la modalitatea de achitare a taxelor si tarifelor aferente, de rezolvare a observatiile formulate, daca este cazul, si asupra numerelor de inregistrare, a termenelor de solutionare si eliberare acordate, pe email, fax, prin corespondenta.
Informatiile vor fi disponibile si pe http://portal.onrc.ro, sectiunea servicii on-line Registrul Comertului (RC), respectiv serviciul stadiu dosar, pentru consultarea caruia este necesara doar autentificarea solicitantului ca utilizator pe portal (nu sunt antrenate din partea solicitantului costuri in acest sens), incepand cu data de 7 februarie 2012.
Trebuie sa stiti ca pana in 25 ianuarie 2012, activitatea de primire si inregistrare a cererilor de inregistrare in registrul comertului se desfasoara normal. Insa, pentru cererile de inregistrare depuse pana la aceasta data se acorda un singur termen de amanare, de cel mult doua zile. La fel se va intampla si pentru cererile depuse anterior datei de 20 ianuarie si care au un prim termen de solutionare dupa aceasta data.
ONRC subliniaza ca data de 26 ianuarie 2012 este, totodata, ultima zi de solutionare a cererilor de inregistrare amanate, depuse la oficiul registrului comertului pana la data de 25 ianuarie 2012.
“Prin exceptie, este ultima zi de solutionare a cererilor de inregistrare primite in perioada 20.01.2012 – 25.01.2012, pentru care se pot stabili si alte termene de solutionare/eliberare decat cele indicate mai sus a fi acordate. Dupa caz, in mod exceptional, poate fi termenul de solutionare al cererilor inregistrate pana la data de 18.01.2012 inclusiv, si care au deja un termen de amanare dupa data de 27.01.2012, termen ce se preschimba din oficiu”, se arata in documentul ONRC.
Rezolutiile de preschimbare a termenelor de amanare acordate dupa data de 27 ianuarie 2012 se vor aduce la cunostinta solicitantilor prin afisarea acestora pe website-ul www.onrc.ro, sectiunea rezolutii de amanare si transmiterea acestora pe e-mail, fax, corespondenta, dupa caz. In acelasi timp, noile termene de solutionare si eliberare se pot vizualiza si pe website-ul www.onrc.ro, serviciul stadiu dosar.
Conform ONRC, cerificarile preliminare cererilor de inregistrare (verificare disponibilitate si/sau rezervare denumire firma, emblema, verificare unicitate sediu social, asociat unic), se vor primi pana la data de 27 ianuarie 2012.
Si serviciul RECOM on-line va fi suspendat
Intre 3 si 7 februarie, va fi suspendat si serviciul RECOM on-line, acesta urmand sa functioneze numai la partea de informatii gratuite, in masura in care va fi posibil. De asemenea, intre 30 ianuarie si 7 februarie, se suspenda crearea de noi conturi RECOM pentru contractele in derulare, dar si incheierea de noi contracte RECOM.
Furnizarea de informatii din registrul comertului
ONRC precizeaza ca, in perioada 20 ianuarie si 3 februarie 2012, activitatea de furnizare informatii din registrul comertului (informatii punctuale, informatii statistice, certificate constatatoare ) si de eliberare copii certificate se va derula normal.
“La sediul Oficiului National al Registrului Comertului si la sediile oficiilor registrului comertului teritoriale se va afisa anuntul detaliat cu privire la desfasurarea activitatii oficiului registrului comertului in perioada 20 ianuarie - 3 februarie 2012”, se mai arata in documentul ONRC.
Mai multe informatii privind desfasurarea activitatii oficiului registrului comertului in perioada 20.01.2012 – 03.02.2012 aici, site-ul Oficiului National al Registrului Comertului, www.onrc.ro.