La inceput, antreprenorilor le este relativ greu sa faca trecerea de la statutul de antreprenor care isi pitch-uieste afacerea sau produsul la cel in care va analiza posibilitatile de investitie oferite. Cu toate acestea, relatia dintre un antreprenor si un investitor trebuie sa se bazeze pe incredere, echilibru si obiective de business comune. Iar de multe ori, interventia unui investitor intr-o afacere aflata in primele etape de dezvoltare contribuie semnificativ la conturarea unei plan de afaceri bine legat.
“In general, antreprenorii care se pregatesc temeinic si vin cu o prezentare completa ce subliniaza valoarea afacerii lor sunt cei care reusesc sa atraga interes si sa obtina capital pentru investitii. Investitorilor trebuie sa li se prezinte doua detalii esentiale si intr-un mod cat mai simplu: cifre si fapte concrete. De regula, o prezentare de pitch nu dureaza mai mult de 2 – 3 minute, iar daca antreprenorul reuseste sa transmita punctele cheie intr-un timp scurt demonstreaza o gandire analitica si pragmatica, detaliu pe care investitorii il aprecieaza. Ii incurajez pe cei care se pregatesc sa isi prezinte afacerea in fata unui investitor sa incerce testul <cartea de vizita>: daca core business plan-ul start-up-ului poate fi rezumat firesc si scurt pe spatele unei carti de vizita in cateva cuvinte, inseamna ca au toate sansele sa atraga atentia auditoriului” a mentionat Péter Barta, Director Executiv al Fundatiei Post Privatizare si membru fondator al Fundatiei VentureConnect.
Iata o lista cu 10 intrebari esetiale ale caror raspunsuri trebuie cunoscute, daca nu macar intuite, de fiecare antreprenor inainte de a participa la un pitch si de a interactiona cu potentiali investitori:
1. Care este intervalul de timp pe care il aveti la dispozitie pentru a sustine prezentarea?
2. Care este cea mai buna modalitate prin care sa va comunicati/promovati startup-ul?
3. Care sunt cele mai importante puncte care trebuie atinse in timpul prezentarii?
4. Ce informatii trebuie sa includeti in slide-urile prezentarii astfel incat aceasta sa vina in completarea planului de business?
5. Ce intrebari pot veni din partea investitorilor prezenti in sala?
6. Prin ce elemente puteti atrage atentie, dar mai ales interesul investitorilor?
7. Cunoasteti propria afacere pana in cele mai mici detalii? Daca da, enumerate-le.
8. Ce anume cunoasteti referitor la potentialii investitori prezenti?
9. Ce obiective ati stabilit de pe urma acestui pitch?
10. Cunoasteti indeajuns de mult aspectele financiare ale companiei?
Indiferent cat de mult studio si pregatire stau in spatele unui pitch, investitorii vor cauta intotdeauna antreprenorii cu adevarat pasionati si motivati de afacerea pe care o construiasc. Un lucru incurajator si imbucurator totodata este ca investitorii au nevoie de antreprenori la fel de mult pe cat antreprenorii au nevoie de investitori.

Comentarii articol (0)