Norma Bancii Nationale privind restrângerea creditului în valuta este o masura necesara, cu toate ca nu avem înca detalii asupra acesteia, a declarat, miercuri, presedintele BRD, Patrick Gelin, cu ocazia lansarii unui nou produs bancar.
"Consider ca este o masura necesara, dar nu va fi foarte comod pentru banci sa acorde credite în valuta doar persoanelor fizice sau juridice care au venituri în valuta', a spus Gelin, care si-a exprimat speranta ca 'noile reglementari ale BNR vor raspunde unei necesitati tranzitorii si nu vor mai fi necesare dupa mai multi ani', a declarat, pentru Rompres, Patrick Gelin.
Gelin a spus ca strategia bancii de retail din cadrul grupului se va axa în continuare pe doua activitati principale - economisirea si creditarea.
Piata de economisire din România este caracterizata în prezent de mai multi factori - cresterea nivelului de viata al populatiei, în special în marile orase, absenta unei vizibilitati asupra evolutiei dobânzilor corespunzatoare unor intervale mai mari de câteva luni, preferinta pentru depozite pe termen scurt, care rezulta din contextul economic, dar si dintr-o tendinta culturala.
Patrick Gelin a explicat ratiunea lansarii noului produs Multiplan, bazat pe economisirea înaintea contractarii unui credit, fie de nevoi personale, fie imobiliar sau ipotecar.
'Nu exista totusi o investitie importanta, fie ca este vorba despre o întreprindere sau despre o persoana, fara sa existe o faza prealabila de economisire. În prezent exista deja un produs reglementat prin lege, care combina etapa de economisire cu cea de creditare - si anume "Planul de economisire-creditare pentru domeniul locativ" - dar care prezinta inconvenientul ca are o destinatie restrânsa, domeniul locativ, si mai ales ca depinde de o posibila modificare a legislatiei', a spus Gelin.
BRD propune un produs cu o arie mai cuprinzatoare, care presupune o etapa de economisire cu o dobânda atractiva, urmata de posibilitatea de a avea acces la finantari privilegiate. Credem ca acest produs raspunde exigentelor clientilor persoane fizice, venind în sprijinul acestora pentru realizarea proiectelor pe termen mediu, a explicat presedintele BRD.
Multiplan se adreseaza persoanelor fizice si este un program de economisire-creditare care combina într-un singur produs, disponibil în lei sau euro, un plan de economisire, un credit pentru orice destinatie si/sau un credit pentru locuinta.
MULTIPLAN se adreseaza celor care doresc sa economiseasca o anumita perioada de timp, urmând ca apoi sa obtina, în conditii mai avantajoase, finantare pentru realizarea oricarui tip de proiect. La încheierea etapei de economisire, clientii pot opta pentru solutia de finantare cea mai potrivita pentru realizarea propriilor planuri.
În functie de suma economisita, clientul beneficiaza de drepturi la un credit de nevoi personale în valoare de pâna la 20.000 euro, cu o dobanda speciala, garantata, de asemenea, prin contract, si la un bonus de pâna la 3.000 de euro oferit de BRD în cazul contractarii unui credit imobiliar / ipotecar.
Programul de economisire-creditare de la BRD este extrem de flexibil si accesibil, clientii putând alege durata etapei de economisire, moneda în care doresc sa economiseasca, frecventa depunerilor, precum si tipul de credit pe care doresc sa-l contracteze dupa încheierea etapei de economisire. Accesibilitatea produsului este data de faptul ca depunerea minima necesara pentru constituirea unui MULTIPLAN este de numai 10 euro/ luna sau 40 RON / luna, iar perioada minima în care clientii trebuie sa economiseasca pentru a dobândi dreptul la bonus este de doi ani.
Activitatea BRD - Groupe Société Générale a cunoscut o crestere sustinuta si în cursul primului semestru al anului 2005. Volumul total al creditelor acordate clientelei, în primul semestru din 2005, se apropie de 8.000 milioane RON, în crestere cu peste 43 la suta fata de aceeasi perioada a anului 2004.
Creditele pentru persoane fizice au crescut cu 88 la suta, în timp ce creditele acordate clientelei de persoane juridice au crescut cu 25 la suta.
Depozitele au urmat si ele aceasta tendinta depasind 11.000 milioane RON, în crestere cu 67 la suta fata de 30 iunie 2004. La sfârsitul lunii iunie, BRD - Groupe Société Générale avea o retea de 257 de unitati si numara 1.645.000 de clienti activi persoane fizice si juridice.
Comentarii articol (0)