Primaria Capitalei incepe reabilitarea marilor artere din Bucuresti. Pe de alta parte, Mugur Ciuvica atrage atentia ca Ministerul Transporturilor a favorizat firmele clientelei politice ale lui Traian Basescu, atribuindu-le contracte banoase.
Primaria Capitalei incepe reabilitarea marilor artere din Bucuresti. Pe de alta parte, Mugur Ciuvica atrage atentia ca Ministerul Transporturilor a favorizat firmele clientelei politice ale lui Traian Basescu, atribuindu-le contracte banoase.
Vara a venit cu asfaltari la drumurile fara gropi si carantina aviara si canicula. Insa calvarul soferilor care circula prin Capitala incepe abia din primele zile ale lunii iunie, deoarece Primaria Generala, primariile de sector si Administratia Strazilor demareaza grosul lucrarilor de reabilitare a peste 100 de strazi centrale si periferice.
Primele lucrari care vor incepe sunt cele la 39 de strazi principale, contractate de sapte societati prin licitatie publica restransa. Strabag (7), Euro Construct Trading 98 (4), Tenologica Radion (7), Eurovia Construct International (7), Sorocam (7), Delta ACM (6) si Han Grup (1) vor fi responsabile pentru calitatea lucrarilor de reabilitare. Din cele 39 de artere ce trebuie reparate incepand cu 1 iunie, Soseaua Bucuresti-Targoviste trebuie inaugurata pana la sfarsitul lunii noiembrie a acestui an. Totodata, carosabilul de pe Bd. Laminorului (intre Soseaua Chitilei si strada Fabrica de Caramida), Strada Campia Libertatii (intre strada Liviu Rebreanu si Bd. Basarabia) si Soseaua Bucuresti-Magurele trebuie modernizat pana in mai 2007. "Noi o sa fim incepand cu 1 iunie pe teren pentru a da ordinele de incepere a lucrarilor, insa societatile contractante se vor apuca de lucru dupa cateva zile deoarece depind de noi pentru acest lucru. Sunt niste formalitati, pentru ca lor trebuie sa li se predea amplasamentele si, mai mult decat atat, au nevoie de avizul Brigazii de Politie Rutiera pentru a demara lucrarile.
Acest lucru dureaza, de regula, doua-trei zile", a declarat, pentru "Gardianul", Elena Ghineraru, director executiv Administratia Strazilor. Tot atunci vor intra in reparatii strazile Clabucet, Dornei, Calea Plevnei (intre Piata Kogalniceanu si strada Berzei), Polona, dar si Sportului, Ceaikovski, Ritmului, Escalei, Soseaua Fundeni, Alecu Russo, Bd. Hristo Botev (intre Piata Rosetti si Bd. Corneliu Coposu), Ramnicu Sarat, Dristorului, Bd. Enegeticienilor, Bd. Fizicienilor, dar lista poate continua. Pe langa acestea, primariile de sector si furnizorii de utilitati au in executie alte sute de lucrari in acest an, care transforma Bucurestiul intr-un oras sufocat de autovehicule. Si asta in conditiile in care pe proiectele indraznete ale Pasajului Basarab, Bd. Uranus sau Pasajului de la Doamna Ghica s-a asternut, deocamdata, praful. Autoritatile vor cheltui aproximativ un miliard de euro pentru derularea proiectelor de infrastructura.
Lucrari intârziate din cauza retelelor"Din pacate trebuie sa spun ca administratorii retelelor de utilitati nu s-au tinut de cuvant pentru ca nu au respectat programul nostru de corelare a lucrarilor si vor fi sanctionati cu amenzi cuprinse intre 10 si 50 milioane lei vechi, conform HCGMB nr. 105/2006. Mai mult, ei trebuie sa inteleaga ca peste cativa ani nu vor mai putea interveni pentru lucrari de modernizare a retelelor dupa ce s-au efectuat lucrarile de asfaltare", ne-a marturisit Alexandru Dumitru Radu, director executiv al Directiei de Coordonare, Reglementare Infrastructura din Primaria Capitalei. In aceste conditii, multe lucrari de reabilitare pot fi intarziate de lentoarea cu care se misca administratorii de retele. "Analizam serios situatia pentru ca exista pericolul ca programul de asfaltare din acest an sa fie dat peste cap din cauza administratorilor de retele care au devenit cam neseriosi in ultimul timp. Ma asteptam la altceva din partea lor pentru ca nu sunt regii de stat, ci firme private, dar care au probleme in ce priveste scoaterea la licitatie a lucrarilor. Cred ca primarul Capitalei trebuie sa le dea putin peste ochi, fiindca nu se mai poate", a conchis Dumitru Radu. Totodata, nici furnizorii de utilitati nu sunt prea multumiti deoarece legislatia care reglementeaza interventiile la retele este in permanenta schimbare. Astfel, ridicarea la cota a capacelor de canal si mutarea retelelor dintr-un loc in altul sau din subteran in suprateran a devenit o obligatie impusa de municipalitate in urmatoarele 12 luni.
Ciuvica: Basescu isi favorizeaza prietenii
"Dupa alegerile din 2004, clientela politica a lui Adrian Nastase a fost inlocuita de clientela politica a lui Traian Basescu. Afacerile cu Ministerul Transporturilor ale lui Dan Besciu si Sorin Vulpescu, patronii restaurantului Golden Blitz, au crescut in anul 2005 de 250 de ori" fata de anul 2004 - ultimul an al guvernarii PSD, se arata intr-o analiza a Grupului de Investigatii Politice (GIP) condus de Mugur Ciuvica. Conform documentului, afacerile se desfasoara prin firma Euro Construct Trading 98 SRL, care a primit in 2005 contracte de 14 milioane euro fata de contractele din 2004 in valoare de 54.000 euro. (A.N.)
Lucrari de intretinere facute fara cap
Nici nu s-a asternut bine covorul asfaltic pe Bd. Regina Elisabeta ca soferii au si inceput sa dea in gropi. Potrivit reprezentantilor Primariei Capitalei, societatea senatoarei Cornelia Cazacu, Eurovia International Construct SA, a executat lucrari de reabilitare a arterei in urma cu doar o saptamana. Insa asfaltul a si luat-o la fuga pe centrul strazii, chiar daca Primaria a obligat toti constructorii angajati sa execute lucrari de asfaltare sau de intretinere sa ofere garantii ca acestea vor dura cel putin doi ani. Râmâne de vazut daca va fi cineva tras la raspundere.
Comentarii articol (0)