La mai putin de un an de la preluarea Flanco, Flamingo International se gindeste la noi achizitii. Au pus ochii pe companii de retail din tara, dar si din strainatate.
Flamingo International are in plan noi achizitii. Este vorba despre companii din industria de retail atit din tara, cit si din afara tarii. "Avem mai multe companii in vizor. In unele cazuri sintem in faza de analiza interna, pentru a vedea daca compania respectiva merita, iar cu altele in faza de tatonare. In principiu, daca este vorba despre companii din tara ne uitam la tot universul de firme competitive, care au un concept, au potential, in vreme ce din strainatate ne intereseaza companiile cu cota de piata semnificativa", ne-a declarat Dan Simion, vicepresedintele Flamingo International.
Potrivit acestuia, compania va achizitiona firme medii sau mari din piata de retail axate pe produse GSM, IT&C si electrocasnice.
Noi magazine
Flamingo va investi in urmatoarea perioada si in dezvoltarea retelei de magazine de mari dimensiuni. Mai precis, compania doreste sa ajunga in urmatorii trei ani la o suprafata totala de peste 60.000 de metri patrati, fata de aproximativ 36.000 de metri patrati cit detine la ora actuala. Deja in urmatoarea perioada s-au anuntat noi taieri de panglica: la Constanta, pe 13 iulie, va fi inaugurarea unui magazin Flanco de peste 2.000 de metri patrati, urmind un altul de aproximativ 3.000 de metri patrati pe 30 august, la Baneasa.
"Strategia grupului se concentreaza pe dezvoltarea accelerata a sectorului de retail in Romania prin intermediul unor concepte noi de magazine de suprafata mare", a declarat presedintele grupului Flamingo, Dragos Cinca. Potrivit lui Cornel Marian, directorul general al Flanco, compania va investi in deschiderea de noi magazine "mai multe milioane de euro".
De unde bani de investitii?
In ceea ce priveste modalitatea prin care compania intentioneaza sa finanteze noile achizitii, Simion sustine ca totul va depinde de marimea operatorului pe care il vor cumpara. "Vom face un apel la actionari pentru o majorare de capital, la care se va adauga probabil capitalul imprumutat", a mai spus Simion.
Flamingo International a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 84 de milioane de euro si un profit de doua milioane de euro, in vreme ce Flanco International, pentru care Flamingo a platit 38 de milioane de euro, a inregistrat o pierdere de doua milioane de euro. Pentru anul in curs insa, oficialii companiei mizeaza pe o cifra de afaceri cumulata (Flanco si Flamingo) de 160 de milioane de euro. "Mizam pe faptul ca vom dezvolta reteaua de magazine mari cumulat cu introducerea produselor IT&C in magazinele Flanco", este de parere Marian. Mai mult, potrivit acestuia, piata de profil isi va reveni treptat dupa scaderea din perioada anterioara. "Tendinta de scadere este temporara. Factorii ce trag piata in sus vor fi in continuare penetrarea mica si nevoia de produse IT si electrocasnice la care se adauga si cresterea economica. Scaderea se datoreaza faptului ca mare parte din bugetul familiei a inceput sa fie alocat pentru investitii imobiliare sau masini", mai explica Marian.
In prima jumatate a anului, grupul a inregistrat o scadere de circa 5% a vinzarilor consolidate fata de perioada similara a anului trecut. Aceasta si in contextul in care piata de profil a scazut cu 10-15%. In ceea ce priveste cota de piata, compania mizeaza pe o majorare de 2-3% a cotei de piata, ajungind la 20%.
O noua conducere
Din luna august, Flamingo International va avea si un nou director general pentru retail. Este vorba despre Jiri Rizek, fostul director al companiei de distributie a produselor electronice, electrocasnice si IT Dixons/Electroworld din Cehia. Rizek are o experienta de 16 ani in management, dintre care 12 ani la companiile Phillips si JVC, iar ultimii patru ani la Dixons, unul dintre cele mai importante grupuri europene de retail cu electronice, electrocasnice si IT.
Comentarii articol (0)