Ordinul ministrului muncii nr. 585/2021, publicat pe 20 iulie în Monitorul Oficial, a introdus în CIM datoria angajatorului “să informeze angajatul cu privire la obligația de a adera la un fond de pensii administrat privat”.
„Obligația angajatorilor vizează informarea tuturor salariaților prevăzuți la Art. 30 din Legea 411/2004 care guvernează Pilonul II de pensii private: atât pe cei sub 35 de ani (aderare obligatorie la Pilonul II), cât și pe cei între 35-45 de ani (aderare opțională). Deși sunt obligați să facă această informare tuturor noilor salariați cu vârsta sub 45 de ani, angajatorii nu cunosc nici istoricul de muncă, nici starea de apartenență (sau nu) la Pilonul II a noilor salariați.
Pentru a veni în sprijinul angajatorilor și a ușura această nouă sarcină administrativă, APAPR a pregătit un model de scrisoare pe care angajatorii o pot descărca și printa sau trimite tuturor salariaților”, scrie APAPR, care pune la dispoziție modelul de scrisoare atașat acestui articol, mai jos.
Cei care nu știu la ce fond le ajung banii de pensie privată pot afla această informație cu ajutorul unei aplicații online a Autorității de Supraveghere Financiară. Aplicația este disponibilă aici. În cererea online, solicitanții trebuie să furnizeze prenumele, numele, codul numeric personal, numărul de telefon, adresa de e-mail, precum și intervalul orar în care pot fi contactați.