Oana Velea, avocat: „Actualizarea datelor este o operațiune solicitată periodic de către bănci clienților săi atât persoane fizice, cât și persoane juridice.
Procesul de actualizare este inițiat, de regulă, de către bancă, prin comunicarea unei notificări ce cuprinde documentele ce trebuie transmise, termenul în care trebuie să se dea curs solicitării, precum și faptul că sancțiunea în caz de neconformare este restricționarea accesului la cont.
Având în vedere sancțiunea, este recomandat ca un client ce primește o astfel de notificare să furnizeze în cel mai scurt timp documentele solicitate. În cazul persoanelor juridice cu asociați/acționari persoane juridice străine acest proces poate fi unul dificil, întrucât este necesară transmiterea mai multor documente în vederea identificării beneficiarului real.
Așa cum menționam, sancțiunea pe care banca o aplică este restricționarea accesului la conturi, putând, în unele situații, inclusiv să rezilieze contractul de cont curent. În multe cazuri, clienții constată faptul că accesul este restricționat abia în momentul în care intenționează să facă anumite plăți din contul curent.
Deblocarea accesului se face doar după furnizarea documentelor solicitate, iar acest proces poate dura uneori chiar și câteva zile lucrătoare”.