Pentru a evita orice eventualã speculaþie a comercianþilor, în perioada legalã de soldãri, 1 august - 31 octombrie, Autoritatea Naþionalã pentru Protecþia Consumatorilor face anumite precizari in legatura cu reglementarile pe care vanzatorii trebuie sa le respecte in aceasta perioada.
In primul rand, orice anunt de reducere de pret trebuie exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice. Acest lucru se poate face fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat, fie prin mentiunile "pret nou", "pret vechi" langa sumele corespunzatoare sau prin mentionarea procentului de reducere si a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat.
Consumatorii pot reclama agenþii comerciali dacã reducerea de pret pentru un produs si/sau serviciu le va fi prezentata ca o oferta gratuita a unei parti din produs si/sau serviciu. De asemenea, este interzisa conditionarea vanzarii catre consumator a unui produs de cumpararea unei cantitati impuse sau de cumpararea concomitenta a unui alt produs sau serviciu.
Consumatorul are dreptul sa ceara, pe langa informatiile furnizate prin etichetare, marcare si ambalare, si informatii corecte si utile privind caracteristicile produsului sau serviciului, conditiile de vanzare si modul de utilizare. De asemenea, produsele la preturile reduse trebuie sa ocupe aceleasi locuri in magazine in care erau expuse in mod obisnuit.
Comentarii articol (0)