Din ordinul ANAF reiese că lista produselor riscante ce vor fi declarate în e-Transport (întâi opțional și apoi obligatoriu) cuprinde:
- legume, plante, rădăcini și tuberculi, alimentare, care se încadrează la codurile NC de la 0701 la 0714;
- fructe comestibile; coji de citrice sau de pepeni, care se încadrează la codurile NC de la 0801 la 0814;
- băuturi, lichide alcoolice și oțet (sunt exceptate produsele accizabile care circulă în regim suspensiv de accize), care se încadrează la codurile NC de la 2201 la 2208;
- sare; sulf; pământuri și pietre; ipsos, var și ciment, care se încadrează la codurile NC 2505 și 2517;
- îmbrăcăminte și accesorii de îmbrăcăminte, tricotate sau croșetate, care se încadrează la codurile NC de la 6101 la 6117;
- îmbrăcăminte și accesorii de îmbrăcăminte, altele decât cele tricotate sau croșetate, care se încadrează la codurile NC de la 6201 la 6212 și la codurile NC de la 6214 la 6217;
- încălțăminte, ghetre și articole similare; părți ale acestor articole, care se încadrează la codurile NC de la 6401 la 6405;
- fontă, fier și oțel, care se încadrează la codurile NC 7213 și 7214.
Regimul legal al sistemului e-Transport, prin care se va monitoriza transportul de bunuri riscante în România, a fost oficializat, prin OUG 41/2022, în data de 11 aprilie 2022. Deși ordonanța și ordinul cu lista produselor riscante sunt în vigoare deja, este nevoie și de un ordin separat cu procedura de aplicare a sistemului e-Transport (aceasta va veni de la ANAF și de la Autoritatea Vamală Română).
Sistemul e-Transport va fi operațional opțional în curând și până la 30 iunie 2022, urmând ca de la 1 iulie 2022 să devină obligatoriu.