Emiterea, prin intermediul centrului de imprimare masivă al ANAF, a unor acte administrativ-fiscale și procedurale este posibilă în baza Ordinului ANAF 1.155/2016, care a fost modificat cel mai recent în martie 2025.
Respectivele documente sunt valabile fără semnătura persoanelor împuternicite ale organului fiscal central și fără ștampila organului emitent.
Dacă lista cuprindea anterior 39 de documente, în urma modificării recente s-a ajuns la un total de 56 de documente. Iată ce cuprinde întreaga listă în momentul de față:
1. titlu executoriu;
2. somație;
3. decizie referitoare la obligațiile fiscale accesorii reprezentând dobânzi și penalități de întârziere;
4. decizie referitoare la obligațiile fiscale accesorii reprezentând penalități de nedeclarare;
5. înștiințare privind stingerea obligațiilor fiscale;
6. adresă de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești;
7. adresă de înființare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de către terți;
8. adresă de înștiințare privind înființarea popririi executorii;
9. decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităților bănești;
10. notificare privind nedeclararea contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate datorate de persoanele fizice;
11. decizie privind stabilirea din oficiu a contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate pentru persoane fizice;
12. decizie de anulare a deciziei privind stabilirea din oficiu a contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate pentru persoane fizice;
13. decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice;
14. decizie privind compensarea obligațiilor fiscale;
15. notă privind restituirea/rambursarea unor sume;
16. decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private;
17. decizie de impunere din oficiu pentru impozitele, taxele și contribuțiile cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reținere la sursă;
18. notificare privind îndeplinirea condițiilor pentru declararea ca inactiv potrivit prevederilor art. 92 alin. (1) lit. a) și lit. f)/g) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală;
19. notificare privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (10)/art. 317 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal;
20. notificări privind nedepunerea în termen a declarațiilor fiscale;
21. notificări privind modul de completare a declarațiilor fiscale;
22. notificare privind nedeclararea contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate datorate de persoanele fizice pentru indemnizațiile prevăzute la art. XV alin. (1), (1^1) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și la art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaților și angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru stimularea creșterii ocupării forței de muncă;
23. decizie privind stabilirea din oficiu a contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate pentru indemnizațiile prevăzute la art. XV alin. (1), (1^1) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2020, precum și la art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 132/2020;
24. decizie privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (11)/art. 317 alin. (9) sau (11) din Legea nr. 227/2015;
25. decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu;
26. decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice;
27. notificare privind obligațiile fiscale restante;
28. decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra sumelor datorate debitorului de către terți;
29. notificare privind destinația sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult;
30. proces-verbal privind calculul dobânzilor aferente sumelor reprezentând taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule și timbrul de mediu pentru autovehicule;
31. decizie de soluționare a cererii privind restituirea sumelor reprezentând taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule și timbrul de mediu pentru autovehicule;
32. adresă de suspendare, temporară, totală sau parțială a indisponibilizării conturilor;
33. adresă de suspendare, temporară, totală sau parțială a indisponibilizării reținerilor;
34. adresă privind continuarea măsurilor de executare silită prin poprire asupra disponibilităților bănești;
35. adresă privind continuarea măsurilor de executare silită prin poprire asupra sumelor datorate debitorului de către terți;
36. adresă de înștiințare privind suspendarea măsurilor de executare silită;
37. adresă de înștiințare privind continuarea măsurilor de executare silită;
38. decizie de restituire a sumelor de la buget sau de acordare a dobânzilor în cazul sumelor de restituit sau de rambursat de la buget;
39. decizie de respingere a cererii de restituire a sumelor reprezentând taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule și timbrul de mediu pentru autovehicule;
40. decizie de anulare a deciziei privind stabilirea din oficiu a contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate pentru indemnizațiile prevăzute la art. XV alin. (1), (1^1) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2020, precum și la art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 132/2020;
41. notificare privind nedeclararea obligațiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru indemnizații reprezentând măsuri în domeniul protecției sociale și pentru unele venituri obținute din străinătate;
42. decizie privind stabilirea din oficiu a obligațiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru unele indemnizații reprezentând măsuri în domeniul protecției sociale și pentru unele venituri obținute din străinătate;
43. decizie de anulare a deciziei privind stabilirea din oficiu a obligațiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru unele indemnizații reprezentând măsuri în domeniul protecției sociale și pentru unele venituri obținute din străinătate;
44. decizie privind recuperarea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat, virată în mod necuvenit entităților nonprofit/unităților de cult;
45. decizie privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 316 alin. (10)/art. 317 alin. (4) din Legea nr. 227/2015;
46. decizie de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare;
47. înștiințare privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare;
48. notificare privind nedeclararea taxei pe valoarea adăugată de către persoanele impozabile prevăzute la art. 11 alin. (6) și (8) din Legea nr. 227/2015;
49. invitație privind exercitarea dreptului de a fi ascultat, în cazul neprezentării la primul termen stabilit de organul fiscal în vederea audierii;
50. decizie de impunere din oficiu a taxei pe valoarea adăugată datorate de către persoanele impozabile prevăzute la art. 11 alin. (6) și (8) din Legea nr. 227/2015 (formular 190);
51. decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a taxei pe valoarea adăugată datorate de către persoanele impozabile prevăzute la art. 11 alin. (6) și (8) din Legea nr. 227/2015 (formular 191);
52. notificare pentru nedepunerea declarațiilor recapitulative (formular 390 VIES);
53. notificare privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor;
54. decizie privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor (formular 701);
55. decizie de declarare în inactivitate;
56. notificare privind nedepunerea la termen a cererii de înregistrare a contractelor de închiriere.
Comentarii articol (0)