HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidență a salariaților REGES-ONLINE stabilește că angajatorii au la dispoziție 6 luni de la data intrării în vigoare pentru a se înregistra în Reges-Online, adică, mai exact, până pe 30 septembrie. Neîndeplinirea la timp a obligației de înregistrare în sistem (adică în intervalul de 6 luni) va fi considerată contravenție și sancționată cu amenzi între 15.000 și 20.000 lei. În acest timp, angajatorii vor trebui să se asigure că înregistreză în noul Reges toate datele care acum nu se regăsesc în Revisal (detalii, aici). Termenul-limită pentru a face asta este tot 30 septembrie, iar o „tranziție incompletă” la noul Reges le poate aduce angajatorilor amenzi între 5.000 și 10.000 de lei.
Toate firmele, chiar și cele fără angajați activi, sunt obligate să treacă la Reges-Online, așa cum s-a subliniat de mai multe ori în cadrul sesiunilor de informare realizate de Inspecția Muncii în ultimele luni. O altă subliniere importantă e că Revisal nu va mai putea fi folosit de la 1 octombrie.
HG 295/2025 a preluat mare parte dintre prevederile esențiale cuprinse actualmente în HG nr. 905/2017 privind obligația de a transmite diversele date din contracte în Revisal, însă există și noutăți semnificative: de pildă, transmiterea în Reges-Online a perioadei și a cauzelor de suspendare a CIM (concedii medicale, de exemplu), a locului de muncă fix ori mobil, dar și transmiterea duratei timpului de muncă și repartizării acestuia.
Util: Care sunt noutățile în materia termenelor de transmitere a informațiilor
Sistemul Reges-Online a eliminat conceptul de „cont al firmei” cu user și parolă. Noul sistem introduce autentificarea individuală ca mod de accesare și utilizare a Reges-Online, ceea ce înseamnă că fiecare persoană (oricare dintre noi, ca indivizi) se autentifică în sistem: nu contează că accesezi ca angajat al unei companii care se ocupă de registru pentru compania respectivă, nu contează că vrei să accesezi ca prestator sau ca angajat al unui prestator de servicii, nu contează că vrei să accesezi ca angajat, ca împuternicit al unei persoane juridice străine ș.a.m.d., în toate situațiile accesarea se face individual, prin crearea unui cont propriu.
Ca să putem ajunge să accesăm și să lucrăm în registrul unui angajator, primul pas este acela de a ne crea un cont individual în Reges-Online, iar abia apoi să cerem acces la un registru sau chiar la mai multe. Pașii sunt detaliați aici.
- Autorizarea accesului în Reges diferă în funcție de tipul angajatorului: automată pentru cei înregistrați la ONRC, iar pentru ceilalți prin depunere de documente la ITM sau digital cu semnătură electronică.
- Sucursalele și unitățile fără personalitate juridică pot gestiona propriul registru doar dacă îndeplinesc cumulativ două condiții: au delegare pentru gestionarea contractelor și expres pentru completarea Reges.
- S-a stabilit și o modalitate temporară de dobândire a accesului în noua platformă, la ghișeu, dar pentru maximum 30 de zile.
Folosirea mediului de test a fost încurajată în mod constant la nivelul Inspecției Muncii și inspectoratelor teritoriale în tot acest timp. Mediul de test pentru Reges-Online oferă utilizatorilor posibilitatea de a se familiariza cu noul sistem înainte de tranziția oficială, permițând crearea de conturi fictive, simularea fluxurilor de lucru și testarea funcționalităților fără riscul de a afecta date reale.
Pentru cei care utilizează mediul de test trebuie făcute însă câteva sublinieri importante în ceea ce privește trecerea oficială la Reges-Online:
- tot ce se întâmplă în mediul de test este fictiv, este făcut „în joacă”, ceea ce înseamnă că nu se va vedea și nu va produce efecte în mediul oficial;
- în contextul unor întrebări frecvente privind efectele transmiterilor în mediul de test, trebuie avut în vedere faptul că utilizarea mediului de test nu produce efecte concret în mediul real, nu reprezintă îndeplinirea unor obligații și nu se poate face o transferare a unor chestiuni făcute în mediul de test în mediul real.
Util: Împuterniciți, prestatori și delegați - clarificări privind operarea în Reges-Online
Tu ai făcut tranziția la Reges-Online? Cu ce probleme te-ai confruntat? Scrie-ne în comentarii! |