ACCES GRATUIT
Facturarea electronica aduce Romaniei afaceri de peste 40 milioane de dolari
Aparitia legii facturarii electronice si a celei privind arhivarea electronica ar putea aduce Romaniei afaceri de peste 40 milioane de euro anual, a declarat, marti, presedintele Comisiei IT&C din Camera Deputatilor, Varujan Pambuccian, la Forumul Roman de e-Guvernare, organizat la Palatul Parlamentului, informeaza Rompres.
Articolul continuă mai jos
"Trecerea de la documente de regula pe hartie la documente in forma digitala va duce nu numai la reducerea masiva si reala a birocratiei si la evitarea ghiseelor cat si la aparitia unor noi servicii private pentru companiile mici si cetatenii care nu au acces la calculator", a spus Pambuccian, citat de Rompres.
Pentru a ajunge la acest nivel va trebui ca in documentele de identitate de tip smart-card sa fie implementate facilitati de tipul semnaturii electronice. De asemenea, va fi necesara integrarea sistemelor Ministerului de Finante, Ministerului de Interne, Ministerului Sanatatii, Ministerului Educatiei si ale administratiei publice locale.
Legile de baza in domeniul digital, intrate in vigoare in legislatura trecuta au permis utilizarea tehnologiei digitale la scara mare in Romania. Legea semnaturii electronice si Legea activitatilor electronice notariale permit utilizarea semnaturii electronice pe absolut orice fel de inscris, iar Legea comertului electronic si Legea privind marca temporala permit orice tip de tranzactie folosind mijloace electronice. De asemenea, incepand cu 2003 a aparut primul furnizor de semnatura electronica in Romania, iar in 2004 au intrat in uz comercial si motoarele de plati bazate pe cea mai sigura tehnologie tranzactionala din lume (3D-secure).
In ceea ce priveste Legea arhivarii electronice, Varujan Pambuccian, initiatorul acestui proiect a precizat ca in prezent aceasta a trecut de Senat si se afla in aceste zile in dezbatere la Camera Deputatilor, astfel incat in cateva saptamani ar putea fi functionala.
,,In momentul in care vom sti clar cum putem pastra in deplina siguranta si pe termen lung documentele in forma electronica putem transfera in spatiul digital tot ceea ce tine de hartie in relatiile cu si din interiorul administratiei publice", a mai spus presedintele Comisiei ITC din Camera Deputatilor.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)