avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1344 soluții astăzi
Contabil și fiscal

Contabil și fiscal

ACCES PREMIUM

OSS: Folosirea regimurilor de TVA pentru comerț online NU va scăpa firmele de declarațiile de TVA folosite până acum

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Iunie 2021 | 2597 | Timp de citire: 3 min.

Companiile stabilite în România vor putea folosi, de la 1 iulie 2021, două regimuri speciale de TVA pentru comerțul online, obligațiile declarative și de plată aferente urmând să se facă prin ghișeul unic de TVA (One Stop Shop - OSS) al Fiscului. Chiar dacă vor depune în OSS declarații speciale de TVA, aceste firme vor avea în continuare obligația de a depune declarațiile de TVA prevăzute acum de Codul fiscal. Clarificarea vine în contextul noilor reguli de TVA pentru comerțul electronic, ce sunt impuse la nivelul UE. Citește articolul

ACCES PREMIUM

OSS: Și comercianții scutiți de TVA vor putea folosi ghișeul unic, dacă vând produse în UE

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Iunie 2021 | 3547 | Timp de citire: 3 min.

Comercianții care sunt scutiți de plata TVA-ului în România vor putea folosi și ei ghișeul unic de TVA (One Stop Shop - OSS), de la 1 iulie 2021, conform specialiștilor. Evident, această opțiune (aplicarea unui regim special de TVA pentru UE) este valabilă dacă firmele respective vând produse în UE pentru care datorează TVA. Această clarificare vine în contextul noilor reguli de TVA pentru comerțul electronic, ce sunt impuse la nivelul UE. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ghișeul unic de TVA: Firmele vor putea folosi, din iulie, două regimuri speciale de TVA la comerțul online

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Iunie 2021 | 2376 | Timp de citire: 4 min.

Companiile stabilite în România vor putea folosi, începând cu data de 1 iulie 2021, două regimuri speciale de TVA pentru comerțul online. În acest sens, pentru a-și simplifica activitatea, firmele vor putea folosi ghișeul unic de TVA (One Stop Shop - OSS) al Fiscului. Măsurile sunt prevăzute de legislația europeană și vor fi transpuse în Codul fiscal prin OUG. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Tot ce știm până acum despre raportul de expertiză care va permite accesarea granturilor pentru HoReCa

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
11 Iunie 2021 | 4907 | Timp de citire: 3 min.

Firmele și operatorii economici din sectorul HoReCa vor trebui să completeze, în scopul accesării granturilor oferite de Guvern, care să le acopere, parțial, pierderile suferite în 2020, din cauza pandemiei, atât un raport de expertiză contabilă ori un raport de audit, în funcție de situație, cât și un raport sinteză, ca anexă la raportul inițial. Ambele vor trebui certificate de un expert contabil sau un auditor financiar. Vă prezentăm, concret, toate aspectele importante, disponibile la acest moment, legate de documentele menționate, esențiale în cadrul procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat pentru HoReCa. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Balanța de verificare: Element de autocontrol al contabilului și informație utilă în management

CIEL Romania în Contabil și fiscal
10 Iunie 2021 | 3458 | Timp de citire: 8 min.

Balanța de verificare este un instrument contabil de control al echilibrului cerut de dubla înregistrare a tranzacțiilor economice. Cu ajutorul acesteia, se oferă o garanție practică a veridicității și rigurozității înregistrărilor pentru fiecare cont contabil. De asemenea, metoda este utilă și ca bază de întocmire a bilanțurilor unei entități. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Patru chestiuni fiscale de actualitate pentru afaceri cu care autoritățile sunt în întârziere

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Iunie 2021 | 1563 | Timp de citire: 3 min.

Trei proceduri și o declarație electronică, ce sunt importante pentru companii în prezent, n-au fost emise la timp de către autorități. Acestea țin atât de relația contribuabililor cu Fiscul, cât și de anumite obligații legale. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Verificarea documentară

Ai primit o decizie de impunere de la Direcția Antifraudă Fiscală? Specialiștii recomandă s-o contești pe cale administrativă și judiciară

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
7 Iunie 2021 | 4123 | Timp de citire: 3 min.

Firmele care au primit decizii de impunere de la Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF), în urma unei verificări documentare, ar trebui să facă o contestație și, ulterior, dacă aceasta e respinsă, să se adreseze instanțelor de contencios administrativ-fiscal, conform recomandărilor specialiștilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Grupurile de TVA: Mai nou, toate deconturile membrilor pot fi depuse online

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
4 Iunie 2021 | 2061 | Timp de citire: 2 min.

În urma unor modificări succesive la formularul 300 și la regulile sale de completare, începând cu luna iunie 2021 toate deconturile de TVA ale membrilor unui grup de TVA pot fi depuse direct online, atrag atenția specialiștii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Documentar

Indemnizația de neconcurență: Mod de acordare și plată, tratamentul fiscal, declararea și alte aspecte importante

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
4 Iunie 2021 | 7616 | Timp de citire: 5 min.

Indemnizația de neconcurență, care se achită salariatului de către angajator în baza unei clauze de neconcurență, reprezintă un venit pentru care, conform legii, se datorează impozit pe veniturile asimilate salariilor şi contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS), plata lor realizându-se prin reținere la sursă. Această indemnizație se declară, potrivit specialiștilor, în cadrul formularului 112, iar clauza de neconcurență își poate produce efectele, conform legii, spun specialiștii, pentru o perioadă de maximum 2 ani. Citește articolul

ACCES PREMIUM

PNRR: Implementarea clasificării firmelor în funcție de riscul fiscal se va face, până în 2026, cu bani de la UE

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Iunie 2021 | 1721 | Timp de citire: 4 min.

Deși acum câteva luni se vorbea despre implementarea efectivă în 2021 a administrării contribuabililor în funcție de riscul fiscal asociat, măsura a fost inclusă acum printre obiectivele majore ale Guvernului din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), cu termen de finalizare august 2026. Din explicațiile autorităților reiese că această reformă în relația Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) cu firmele și persoanele fizice este mai complexă decât poate părea la prima vedere. Citește articolul